1st och 2nd line support för butiksdatasystem
Visma Retail AB / Supportteknikerjobb / Norrtälje
2011-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st och 2nd line support för butiksdatasystem" (publicerad 2011-12-19) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Retail AB i Norrtälje,
Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Vismakoncernen är Nordens ledande leverantör av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköpslösningar, betalningstjänster och butiksdatalösningar. Visma förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 220 000 kunder i både privat och offentlig sektor i norra Europa. Koncernen har drygt 4 300 anställda, varav 1 300 i Sverige.
Vi söker personal till vår supportavdelning!
1st och 2nd line support för butikdatasystem
Visma Retail har en stark tillväxt i Norden och vi behöver nu förstärka med ytterligare medarbetare till vår 1st och 2nd line support. Vi erbjuder dig ett spännande arbete tillsammans med ett sammanhållet gäng medarbetare i en miljö som genomsyras av framåtanda, glädje och utveckling.
Tjänsten innebär huvudsakligen arbete på kontoret med hantering av kundanmälda supportärenden och analytisk felsökning, det kan även förekomma resor till kund och support på plats i butik. Support sker på våra produkter direkt mot våra slutkunder via telefon, uppkopplat via fjärrstyrningsprogram och ibland även ute hos kund. Då vi söker någon med både goda IT-kunskaper samt med erfarenhet av våra kunders arbetssätt, kassa- och backofficesystem så tror vi att du har utbildning och erfarenhet inom databranschen alternativt att du har haft systemansvar inom en detaljhandelsorganisation.
Vi ser också nedan kunskaper och erfarenheter som meriterande
• Utöver Svenska och Engelska i tal och skrift även Danska eller Finska, då vi är i en expansiv fas i dessa länder
• Erfarenhet av ITIL (IT Infrastructure Library) som är det ramverk som vi organiserar och driver supportfunktionen efter.
• Tidigare erfarenhet från arbete inom support
• Goda kunskaper om MS SQL Server miljöer
Generella förväntningar på dig som medarbetare inom supporten
• Du skall vara noggrann samt tycka om problemlösning och felsökning.
• Ha god social-, kommunikations- och samarbetsförmåga
• Du har lätt att förmedla budskap och instruktioner till både dina kollegor och till våra kunder.
• Du har en positiv inställning till dynamiska miljöer.
• Du tycker om att ta ansvar och har förmåga att självständigt och i grupp driva uppgifter alternativt tycka om att leda en grupp människor.
• Känna till och arbeta efter företagets mål, syfte, inriktning och resultat
• Främja förbättring och utveckling
• Ha vilja, energi och en positiv inställning
• Vara en god ambassadör för Visma
Tjänsten tillätts under våren 2011.
Visma Retail tillämpar provanställning i 6 månader.
Välkommen med din ansökan på Visma's hemsida
www.visma.seEv frågor besvaras av Roger Frödin
roger.frodin@visma.se eller Gill Tigerheilm
gill.tigerhielm@visma.se på Visma Retail.
Publiceringsdatum2011-04-05Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktRoger Frödin
FöretagVisma Retail AB
AdressVisma Retail AB
Roslagsgatan 6-8
76123 Norrtälje
Jobbnummer 895893
Observera att sista ansökningsdag har passerat.