1st och 2nd line support för butikdatasystem

Visma Retail AB / Supportteknikerjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrtälje, Vallentuna, Vaxholm, Täby, Värmdö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Retail AB i Norrtälje, Stockholm, Västerås, Norrköping, Göteborg eller i hela Sverige

Visma ger små och stora företag, handel, offentlig verksamhet, organisationer och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har 3 700 anställda i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Rumänien. I Sverige sysselsätts drygt 1 000 personer. Läs mer på www.visma.se.
Visma Retail har en stark tillväxt i Norden och vi behöver nu förstärka med ytterligare medarbetare till vår 1st och 2nd line support. Vi erbjuder dig ett spännande arbete tillsammans med ett sammanhållet gäng medarbetare i en miljö som genomsyras av framåtanda, glädje och utveckling.
Tjänsten innebär huvudsakligen arbete på kontoret med hantering av kundanmälda supportärenden och analytisk felsökning men det kan även förekomma resor till kund och support på plats i butik. Support sker på våra produkter direkt mot våra slutkunder via telefon, uppkopplat via fjärrstyrningsprogram och ibland även ute hos kund. Då vi söker någon med både goda IT-kunskaper samt med erfarenhet av våra kunders arbetssätt, kassa- och backofficesystem så tror vi att du har utbildning och erfarenhet inom databranschen alternativt att du har haft systemansvar inom en detaljhandelsorganisation.
Vi ser också nedan kunskaper och erfarenheter som meriterande
• Utöver Svenska och Engelska i tal och skrift även Danska eller Finska, då vi är i en expansiv fas i dessa länder
• Erfarenhet av ITIL (IT Infrastructure Library) som är det ramverk som vi organiserar och driver supportfunktionen efter. 
• Tidigare erfarenhet från att bedriva support mot kunder / kollegor
• Goda kunskaper om MS SQL Server miljöer
Generella förväntningar på dig som medarbetare inom supporten
• Du skall vara noggrann samt tycka om problemlösning och felsökning.
• Ha god social-, kommunikations- och samarbetsförmåga
• Du har lätt att förmedla budskap och instruktioner till både dina kollegor och till våra kunder.
• Du har en positiv inställning till dynamiska miljöer.
• Du tycker om att ta ansvar och har förmåga att självständigt och i grupp driva uppgifter alternativt tycka om att leda en grupp människor.
• Känna till och arbeta efter företagets mål, syfte, inriktning och resultat
• Främja förbättring och utveckling
• Ha vilja, energi och en positiv inställning
• Vara en god ambassadör för Visma
Visma Retail tillämpar provanställning i 6 månader.
 Välkommen med din ansökan på Visma's hemsida www.visma.se
 Tjänsterna tillsätts löpande under hösten 2010.
 För mer information om tjänsterna vänligen kontakta:Carine Jakobsen, carine.jakobsen@visma.se

Publiceringsdatum
2010-07-12

Arbetstider och omfattning
Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Carine Jakobsen, +46 17674500

Företag
Visma Retail AB

Adress
Visma Retail AB
Rålambsvägen 17
11259 Stockholm

Jobbnummer
694902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Retail AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Retail AB: