1st line tekniker till vår Servicedesk
Idenet AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st line tekniker till vår Servicedesk" (publicerad 2013-02-18) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Idenet AB i Stockholm Idenet grundades 1992 och nu har vi kunder i hela norra Europa samt i USA.
Våra kunders användare arbetar på kontor över hela världen mot våra datacenter. Det bevisar att vårt driftkoncept molntjänster från centrala datacenter kombinerat med ytterst kvalificerad Servicedesk fungerar mycket väl.
Idag erbjuder vi en kombination av privata molntjänster (Enterprise Cloud) samt en mycket effektiv servicedesk.
Idenet har god tillväxt och är högst delaktiga i den transformering som just nu sker mot centraliserad drift i molnet.
Vi söker nu en ny medarbetare till våran 1st line på Servicedesk.
Publiceringsdatum2012-11-21ProfilVi söker dig som är hungrig på att lära dig nya saker. Du är utåtriktad och lojal mot gruppen samtidigt som du är van och trivs med att hjälpa kunder. Du behärskar Svenska flytande både i tal och skrift samt Engelska i både tal och skrift är meriterande.
Du som söker kommer att vara en social person, serviceminded och älska att hjälpa kunder och/medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du är en problemlösare ut i fingerspetsarna, både i praktiken och i teorin och kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.
Din huvuduppgift som servicedesktekniker är att hjälpa användare med dagliga problem och du kommer använda telefon, mail och remotestyrning som dina främsta verktyg. Du får möjlighet att hjälpa människor med varierande och roliga arbetsuppgifter.
Arbetsuppgifterna som servicedesktekniker kommer bl.a. att bestå av felsökning och problemlösning av mjukvara och hårdvara. Hantera användare i Active Directory samt ge hjälp åt användare. Du har ansvaret för att snabbt och effektivt lösa användarnas IT-problem via telefon och mail. Uppdragen rör allt från de enklaste problemen till mer komplicerade ärenden.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade människor, så skicka in din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om du passar in på det vi söker.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Fredrik Ericson på:
fredrik.ericson@idenet.comArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
6 Månaders provanställning med möjlighet till tillsvidare anställning.
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 1st line tekniker
Ansökan kan skickas till e-postadress:
fredrik.ericson@idenet.comKontaktFredrik Ericson, Teamleader, 0704290149,
fredrik.ericson@idenet.comFöretagIdenet AB
AdressIdenet AB
Norra Stationsgatan 93
11364 STOCKHOLM
KontorsadressNorra Stationsgatan 93
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-522 90 100
Jobbnummer 1398215
Observera att sista ansökningsdag har passerat.