1st line tekniker till Servicedesk
Simplify Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Simplify Sverige AB i Göteborg Om Simplify:
Simplify är experter på att göra det svåra enkelt. Vi hjälper företag och organisationer att driva digitalisering i stället för att prata om det, och ser äntligen hur en hel värld fått upp ögonen för den hybrida arbetsplatsen som vi arbetat med i decennier. Simplify arbetar huvudsakligen med videokonferenslösningar, mötesrumsteknik och skrivarlösningar.
Vår affär växer i rekordfart och för att kunna erbjuda ännu bättre service söker vi nu en serviceinriktad 1st line tekniker till vår Servicedesk - och vi hoppas att du är den vi söker!
Om tjänsten
Vi söker nu en ny stjärna till vår 1st line på Servicedesk som har ett brinnande intresse för IT och teknik. Som 1st line tekniker blir du en del av ett sammansvetsat team som utgår från kontoret i Nya Hovås.
Relevant erfarenhet:
Vi tror att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en Servicedesk, alternativt har jobbat med kundtjänst och service samt har ett stort IT intresse. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper, telefonvana samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
För att trivas i denna roll är du van vid att arbeta självständigt och målinriktat, men trivs även med att arbeta i grupp och är en lagspelare. Du är ordningsam och kan prioritera mellan arbetsuppgifter samt social och ödmjuk i kontakt med kunder och kollegor. Utöver det strävar du, precis som vi gör, efter att leverera service i toppklass. Du har alltid ett bra bemötande och är en sann problemlösare för kunden.
Du kommer bland annat arbeta med:
• Ansvarig för inkommande ärenden till Servicedesk
• Ansvarig för att svara på inkommande samtal/mail/ärenden från kund
• Ansvarig för att eskalera ärenden vid behov
• Resursplanering, boka upp fälttekniker vid behov av platsbesök
• Supportera slutanvändare i IT-relaterade frågor
• Felsökning av video, AV utrustning och skrivare
• Felsökning av mjuk och hårdvaruproblem
Vi söker dig som är:
Serviceinriktad
Problemlösare
Flexibel
Förtroendeingivande
Ansvarstagande
Kommunikativ och utåtriktad
Hög initiativförmåga, felsökningsmentalitet
Fokuserad, strukturerad och välorganiserad
Teamplayer
Noggrann
Intresse för teknik
Vilja att ge det lilla extra för att hjälpa kunder och få dom nöjda
Vilja att ge det lilla extra för att hjälpa kollegor
Gillar att samarbeta med kollegor för att nå gemensamma mål
Komma med kreativa lösningar för kundens bästa
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, tidigare erfarenhet och ditt tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll. Du är nyfiken på att lära dig mer och kan hitta lösningar på problem. Du är en person som drivs av att jobba i team. För att du ska trivas i rollen är du även serviceinriktad och motiveras av att ge service i toppklass.
Kvalifikationer
Ett antal års erfarenhet av IT support
Flytande svenska och behärska engelska i tal och skrift
ITIL - meriterande
Känner du igen dig i texten ovan? Då rekommenderar vi att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Skicka CV och personligt brev till
rekrytering@simplify.se Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-19
E-post:
rekrytering@simplify.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Servicedesk".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Simplify Sverige AB (org.nr 556653-3609)
Hedtångsvägen 18 (
visa karta)
436 53 HOVÅS
Jobbnummer 7366122
Observera att sista ansökningsdag har passerat.