1st line supporttekniker med servicekänsla

Dfind IT / Supportteknikerjobb / Linköping
2017-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st line supporttekniker med servicekänsla" (publicerad 2017-10-27) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dfind IT i Linköping, Mjölby, Finspång, Norrköping, Tranås eller i hela Sverige

1st line supporttekniker
Vi på Dfind IT söker, för konsultuppdrag hos kund, supporttekniker till 1st line med god känsla för service och ett genuint intresse för IT!

I rollen som supporttekniker i 1st line är du företagets ansiktet utåt och har mycket kontakt med verksamhetens kunder. Vi söker därför personer som kan hjälpa kunden rent tekniskt, men som också kan få kunden att känna sig väl bemött. Du kommer arbeta med att ta emot inkommande samtal där du löser kundens problem genom vägledning eller fjärrstyrning. Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd line. Utöver att ta emot samtal är du även delaktig i mer avancerad tekniskt felsökning.

Kundens supportfunktion består av omkring 200 personer och arbetet är förlagt under ordinarie kontorstider, men då vår kund finns globalt kan också visst arbete under obekväma arbetstider förekomma.

Uppdragsgivare: Dfind IT

Ort: Linköping

Omfattning: Tillsvidareanställning, heltid

Sista dag att ansöka är Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Kontakta Isabella Geijer på isabella.geijer@dfind.se [ mailto:isabella.geijer@dfind.se ] eller 076-832 51 72

Publiceringsdatum
2017-09-15

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik. Du bör också ha kunskap om Windowsplattformen, främst kopplat till klientsidan (Windows 7), samt erfarenhet av Active Directory, Microsoft Exchange, Outlook och fjärrstyrning. Kunskaper inom datanätverk och hårdvara är en fördel. Goda kunskaper inom det svenska och det engelska språket är ett krav. Vi ser också att du som söker har tidigare erfarenhet av support, förslagsvis som 1st line eller annan typ av support, eller kundtjänstarbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig med ett starkt kundfokus, som gillar att ge professionell service anpassad efter olika kunders specifika behov. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Som person är du lugn och kan arbeta metodisk i en miljö med högt tempo, där du kan hantera flera ärenden och processer parallellt. Du är även en ansvarsfull lagspelare som arbetar mot uppsatta mål.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-14
Ange följande referens när du ansöker: 200817697
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabella Geijer isabella.geijer@dfind.se 0768325172

Företag
Dfind IT

Adress
Dfind IT
Platensg. 2
58220 LINKÖPING

Kontorsadress
Platensg. 2, 58220 LINKÖPING

Jobbnummer
3700072

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dfind IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dfind IT: