1st line supporttekniker med servicekänsla
Dfind IT / Supportteknikerjobb / Linköping
2017-08-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st line supporttekniker med servicekänsla" (publicerad 2017-10-27) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Linköping,
Mjölby,
Finspång,
Norrköping,
Tranås eller i
hela Sverige 1st line supporttekniker med servicekänsla
Vi på Dfind IT söker, för konsultuppdrag hos kund, supporttekniker till 1st line med god känsla för service och ett genuint intresse för IT!
I rollen som supporttekniker i 1st line är du företagets ansiktet utåt och har mycket kontakt med verksamhetens kunder. Vi söker därför personer som kan hjälpa kunden rent tekniskt, men som också kan få kunden att känna sig väl bemött. Du kommer arbeta med att ta emot inkommande samtal där du löser kundens problem genom vägledning eller fjärrstyrning. Om ärendet blir för omfattande lämnar du över till 2nd line. Utöver att ta emot samtal är du även delaktig i mer avancerad tekniskt felsökning.
Kundens supportfunktionen består av omkring 200 personer och arbetet är förlagt under ordinarie kontorstider, men då vår kund finns globalt kan också visst arbete under obekväma arbetstider förekomma.
Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Linköping
Omfattning: Tillsvidareanställning, heltid med start omgående
Sista dag att ansöka är Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt
För information: Kontakta Isabella Geijer på
isabella.geijer@dfind.se [ mailto:
penny.fielder@dfind.se ], 0768 325 172
Publiceringsdatum2017-08-25KvalifikationerVi ser att du som söker har minst en gymnasial utbildning, gärna inom IT/teknik. Du bör också ha kunskap om Windowsplattformen, främst kopplat till klientsidan (Windows 7), samt erfarenhet av Active Directory, Microsoft Exchange, Outlook och fjärrstyrning. Kunskaper inom datanätverk och hårdvara är en fördel. Goda kunskaper inom det svenska och det engelska språket är ett krav. Vi ser även att du har minst 6 månaders supporterfarenhet sedan tidigare, förslagsvis som 1st line eller annan typ av support.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som med ett starkt kundfokus och som gillar att ge professionell service. Du behöver kunna anpassa dig efter olika kunders behov för att lösa deras problem.
Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Du är effektiv vid felavhjälpning och kontakt med kund. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer parallellt.
Som person är du lyhörd, lugn och metodisk. Du är även en ansvarsfull lagspelare som arbetar mot uppsatta mål.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Organisations-/företagsbeskrivning:
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.
Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.
Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-23
Ange följande referens när du ansöker: 201076160
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabella Geijer
FöretagDfind IT
AdressDfind IT
Platensg. 2
58220 LINKÖPING
KontorsadressPlatensg. 2, 58220 LINKÖPING
Jobbnummer 3663093
Observera att sista ansökningsdag har passerat.