1st line supporttekniker / helpdesk
TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TNG Group AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av teknisk support / helpdesk / servicedesk? Trivs du i en utåtriktad roll där du får hjälpa kunder och användare med tekniska problem? Då kan du vara den 1st line supporttekniker vi söker för kommande konsultuppdrag.
Beskrivning av tjänsten
TNG samarbetar med flera av Sveriges attraktivaste företag och som konsult ställs du inför spännande utmaningar som snabbt ger dig nya erfarenheter.
Som 1st line supporttekniker har du en viktig roll hos våra kunder. Du kommer att ge teknisk support via telefon och mail till olika kunder/användare, ibland förekommer även support on-site.
Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag, men bland annat kan du få arbeta med:
• Registrering av nya användare i Active Directory
• Behörighetsadministration
• Felsökning i Windows OS och Microsoft Office
• Lösa enklare nätverksproblem
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från teknisk support / helpdesk / servicedesk.
Du har kunskaper inom:
• Hårdvara och mjukvara generellt
• Windows OS
• Microsoft Office
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av Active Directory, Exchange eller Citrix.
För att vara framgångsrik i rollen behöver du vara serviceminded, ha ett strukturerat arbetssätt samt ha god samarbetsförmåga.
Om TNG
TNG är den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att se bortom fördomar kan vi hitta kandidater som andra inte ser - dessutom snabbare! Det gynnar våra kunder och bidrar långsiktigt till en hållbar arbetsmarknad. Många av Sveriges mest attraktiva företag har upptäckt vårt synsätt och unika erbjudande och vi har växt snabbt. I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.
Vi använder oss av screeningtester i våra rekryteringsprocesser. Har du någon funktionsnedsättning som gör att du kan få svårigheter att genomföra testerna tex om du har dyslexi, ta kontakt med oss. Det finns tidsbegränsade inslag i testningen som kan göra att dyslektiker missgynnas och vi vill gärna hjälpa till att skapa de bästa förutsättningarna. Du får gärna ringa oss om du har övriga frågor eller funderingar.
För oss på TNG är det oerhört viktigt att du som konsult trivs och känner dig trygg i din anställning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal. Det innebär att du som konsult omfattas av kollektivavtalets villkor för exempelvis lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Du omfattas också av våra övriga förmåner såsom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Som konsult på TNG kommer du även ha en dedikerad och engagerad konsultchef vid din sida som har en kontinuerlig kontakt med dig, arbetar för att du ska få en önskad utveckling i din yrkesroll samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats.
Nyckelord: Active Directory, Exchange, Felavhjälpning, Helpdesk, It-support, Kundtjänst, Linux, First-line, Tekniskt intresse, Windows XP, it-tekniker, it-technician, supporttekniker, support technician, 1st line, 1stline, firstline, first line, 2nd line, 2ndline, secondline, second line, help desk, helpdesktekniker, helpdesk tekniker, help desk tekniker, servicedesktekniker, servicedesk tekniker, service desk tekniker
Varaktighet, arbetstid
Heltid Beroende på uppdrag
Publiceringsdatum2016-03-16ErsättningLön enligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-15
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRebecca Hallberg 031-7612229
FöretagTNG Group AB
AdressTNG Group AB
Korsgatan 3
41116 Göteborg
KontorsadressKorsgatan 3
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2728860
Observera att sista ansökningsdag har passerat.