1st line supporttekniker fordonsindustrin | Stockholm | Experis

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du utbildad inom dataområdet eller har arbetslivserfarenhet av IT-support? Vill du arbeta med att ge förstklassig service till vår kunds användare och hjälpa och vägleda dem för att underlätta deras vardag? På Experis söker vi nu 1st line Supporttekniker / Dispatcher för ett konsultuppdrag hos vår kund inom fordonsindustrin i Stockholm. Läs mer om jobbet nedan och varmt välkommen med din ansökan!

Ort: Stockholm
Start: Juni
Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning
Vår kund inom fordonsindustrin behöver utöka deras servicedesk och söker därmed 1st line supporttekniker / Dispatchers. Service desken ansvarar för att hantera ärenden via telefon, mejl samt via ärendehanteringssystem (ServiceNow). Ärenden hanteras via innan nämnda kanaler direkt, alternativt om problemet ej kan lösas av det lokala supportteamet (1: a och 2: a nivån) dirigeras ärendet eller relaterad ticket till relevant servicegrupp inom organisationen. Dock har HelpDesk riktlinjer för specifika frågor/uppgifter och dessa ansvarar teamet för. Dessa måste följas istället för att dirigera vidare ärenden och/eller tickets.

Dina arbetsuppgifter består i att ge 1st line Support till vår kunds alla användare på distans då användaren ringer eller skriver till servicedesken.
Servicedesken är en nordisk desk vilket innebär att du kommer ta emot ärenden på de nordiska språken. Varje ärende du tar emot (återställning eller serviceförfrågan) registreras i kundens system som en ITSM-ticket. Ibland behöver du vid registrering översätta från det lokala språket till engelska. Detta då alla ärenden behöver utföras på engelska, men all kommunikation når inte servicedesken på engelska. Vidare kommer du följa dokumenterade instruktioner samt underhålla och förbättra dessa.

Publiceringsdatum
2022-04-29

Profil
Vi söker dig som är/har:

* Serviceminded: Människor kontaktar avdelningen när de har problem. Hos vår kund älskar de att lösa dessa problem åt dem.
* Allmän IT-förståelse för att kunna identifiera problemet och veta hur man hittar en lösning.
* Kundfokus: Du behöver visa empati för kunden och representera kunden inom organisationen.
* Utmärkt kommunikationsförmåga: Interpersonell kommunikation är av största vikt. Via telefon, Skype & Teams, ticket system och e-post blir det än mer komplicerat. Det är därför av yttersta vikt att teamet har utmärkt kommunikationsförmåga.
* Kan göra dig förstådd samt förstå de nordiska språken
* Flytande svenska och engelska i tal och skift
* Meriterande med finska men ej ett krav

Som person är du självgående och drivs av att lära dig nya saker, du har även en god prioriteringsförmåga och samarbetsförmåga. Du arbetar strukturerat och kommer gärna med förslag och idéer för att öka kvaliteten.

Att vara konsult hos Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Zara Karlsson på zara.karlsson@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2dc707e4-a34e-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Jobbnummer
6589754

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: