1st line support till Visolit
Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-02-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st line support till Visolit" (publicerad 2019-05-06) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Är du den dina familjemedlemmar vänder sig till med IT relaterade problem? Skulle du beskrivas som en person med god serviceanda och hög social kompetens? Vill du utvecklas inom IT i samråd med härliga kollegor? Då kan du läsa vidare!
Publiceringsdatum2019-02-26BeskrivningVisolit är ett nordiskt IT-företag som fram till 2019 och tillhandahåller tjänster inom bland annat molntjänster och outsourcing av IT-drift, samt servicedesk och IT- support. Visolit vill nu utöka sin servicedesk med en positiv och driven kollega till sitt kontor i centrala Stockholm. Du erbjuds en roll på ett företag som erbjuder goda karriärmöjligheter där du får arbeta mot spännande kunder.
I rollen som 1st line supporttekniker handlar din arbetsdag om att felsöka, problemlösa och ge service via Visolits servicedesk. Du erbjuds en bred roll där du via telefon och mail hjälper kunder, med stöd av ärendehanteringssystem. Primärt kommer du att bistå med support rörande Windows-system, men det är också relevant med kunskaper inom nätverk och Office 365. Du erbjuds en varierande roll på ett företag som uppmuntrar till utveckling och som gärna ser att du växer inom företaget. Servicedesken är bemannad mellan 7-19 så tjänsten medför varierande arbetstider.
Vi söker dig som är ansvarsfull, noggrann och har ett stort driv för att lära dig nya saker. För att trivas i rollen har du ett tekniskt intresse och besitter förmågan att förmedla din kunskap på ett pedagogiskt sätt samt med en ödmjukhet till användarnas olika tekniska kunskapsnivåer. För att lyckas i rollen har du någon tidigare erfarenhet av teknisk support och kommunicerar obehindrat via telefon och mail. Vidare hoppas vi att du som söker är positiv, social och snabblärd!
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kravprofil för detta jobb• Goda kunskaper i Office 365 och Exchange
• Erfarenhet av Active Directory
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av nätverkssupport och ärendehanteringssystem.
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, 6 månaders provanställning konsultuppdrag med chans till överrekrytering av kund. Tillträde så snart som möjligt.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 48 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30803 i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-28
Ange följande referens när du ansöker: 30803
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
Jobbnummer 4635750
Observera att sista ansökningsdag har passerat.