1:st line support till utvecklingsföretag

Framtiden AB, Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Stockholm i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Nu söker Framtiden dig som är serviceinriktad och har ett IT-intresse som vill jobba som 1:st line support hos vår kund.

Publiceringsdatum
2009-10-09

Företaget
Kundföretaget är en internetleverantör som förser sina kunder med internet och andra IT-relaterade tjänster. De är ett litet företag med två heltidsanställda medarbetare samt VD. De tror att de kommer att växa som företag den närmsta tiden och ett steg i detta är att starta en supportfunktion i företaget.
Arbetsuppgifter och omfattning:

Dina arbetsuppgifter
Som 1:st line support kommer du att ta emot inkommande samtal från kunder. De flesta problem som kunderna ringer om är återkommande och har ganska enkla lösningar. Den typen av problem kommer du som 1:st line support kunna lösa direkt i samtalet med kunden. När kunderna har mer avancerade problem så skickar du samtalet vidare till en tekniker.
Din huvuduppgift som 1:st line support är alltså att ta emot inkommande samtal, men mellan samtalen finns det möjlighet att hjälpa till med andra IT-relaterade uppgifter som exempelvis enklare programmering om du besitter den typen av kunskap.
Omfattning:
Heltid med start omgående.
Skallkrav:
1. Du skall ha någon grundläggande IT-kompetens, exempelvis genom gymnasiet eller KY-utbildning.
2. Du skall vara tekniskt lagd och ha ett teknikintresse.
Meriterande:
1. Det är en merit om du har grundläggande programmeringskunskap.
2. Det är meriterande om du har databaskunskap eller nätverkskunskap.

Dina personliga egenskaper
Som person tror vi att du har ett gott ordningssinne och ett intresse för IT.
I nuläget finns inga tydliga rutiner för supportfunktionen och det är därför viktigt att du är flexibel i ditt arbete och kan vara behjälplig för att skapa rutiner för arbetet. För rätt person finns det goda möjligheter att få vara med och bygga upp rutiner för supportfunktionen och eventuellt vidareutvecklas till att bli 2:nd line support med tiden.
Arbetstider och anställningsform:
Vardagar, 08:00-17:00.
Framtiden förmedlar kontakten mellan dig och ett av våra spännande kundföretag. Du kommer att anställas direkt av kundföretaget.
Kommun: Stockholms stad
Tillträde: Omgående
Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt eftersom urval och intervjuer sker löpande.
Ansökan senast: 2009-10-19
Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig?
Kontaktperson:Malin Lööf, personalansvarig.Tel. 0707-66 24 67

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-10-19
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Personalansvarig: Malin Lööf, 0707-66 24 67

Företag
Framtiden AB, Stockholm

Adress
Framtiden AB, Stockholm
S:t Eriksgatan 46 B
11234 Stockholm

Jobbnummer
519438

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

 

Prenumerera på jobb från Framtiden AB, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Stockholm: