1st line support till spänannde statlig myndighet
Academic Work Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du en person som brinner för att ge god service, har en erfarenhet av IT-support och vill jobba på en riktigt häftig arbetsplats där ditt jobb gör skillnad för oss alla i samhället? Sök tjänsten idag då rekryteringen startar direkt!
OM TJÄNSTEN
I rollen som supporttekniker kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera ärenden inkomma via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten där så är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen.
Du erbjuds
• Möjligheten att som junior få utveckla dina IT-kunskaper
• Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
• Se till att IT-utrustning fungerar.
• Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara.
• Administrera it-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utsta-iftsköer).
• Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
• Ge telefonrådgivning.
• Ansvara för att registrera ärenden som inkommer via telefon
• Kategorisera och prioritera ärenden
• Utföra första felsökning
• Utföra workaround tillsammans med användaren per telefon
• Lösa inkommande ärenden i den mån det är möjligt, i första hand redan vid första kontakten
• Arbetstid utöver dagtid kan förekomma då servicedesk är bemannad dygnet runt årets alla dagar.
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som
• Har gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT inriktning
• Har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska då språket används i det dagliga arbetet
• Ha minst ett års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk och/eller liknande arbetslivserfarenhet där telefonen använts som arbetsredskap
• Känner dig bekväm med att arbeta med felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon
• Har erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem
• Känner dig bekväm med Windows operativsystem, MS Office samt incidenthantering
• Är en person som brinner för att ge god service!
Övrig information
• Start: Juni 2023
• Omfattning: Heltid, arbete på kvällar, nätter och helger förekommer (rullande schema månadsvis)
• Placering: Centrala Stockholm
• Övrigt: För denna roll kommer en säkerhetsprövning genomföras innan anställning då uppdraget kräver detta
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Ersättning Enligt avtal
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15090538".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450),
http://www.academicwork.se Arbetsplats Academic Work
Jobbnummer 7527695
Observera att sista ansökningsdag har passerat.