1st line Support Tekniker till vår kund i Göteborg

Quest Consulting Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Quest Consulting Sverige AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Stenungsund eller i hela Sverige

Uppdragsbeskrivning

Åt vår kunds räkning söker vi nu en 1st line Support Tekniker. Man bör ha en gymnasieutbildning inom IT, gärna inom nät, datorhantering och praktiskt IT infrastruktur samt erfarenhet från 1st line support (service desk). Oavsett bakgrund behöver man som 1st line support tekniker på företaget ha ett intresse för IT med bred kunskap om och intresse för datorer samt kunskaper om både hård och mjukvara. Ha lätt för att lära sig nya system, notera och lära sig komma runt buggar och hittar en workaround så att användaren kan fortsätta arbeta tills det finns en permanent lösning. Det är viktigt att kunna ställa frågor för att snabbt ringa in vad som orsakar problemen, och lotsa användaren fram till möjliga lösningar. Felsökningen är ett samarbete som sker tillsammans med användaren. Det handlar då om att ta ansvar och att hantera uppgifter strukturerat. För att hänga med i den snabbrörliga tekniken bör man vara snabblärd, ha en stark analytisk och logisk förmåga.

Arbetsuppgifter:

Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem av hårdvara/mjukvara/nätverk kopplat till vår kunds IT miljö.
Felsökning av hårdvara och olika verksamhetsspecifika applikationer.
KB-sökningsförmåga, kunna hitta relevant information snabbt.
Dokumentera problem och felsökning, så kort som möjligt utan att utelämna relevant information (veta vad som är relevant).
Eskalerar komplexa problem till lämpliga supportspecialister.
Kunskap om vanliga mjukvaruåtgärder, t.ex. ominstallera, rensa cache, rensa profiler, nya drivrutiner.
Basic telefonfelsökning, t.ex. om installera appar, uppdatera os, återställa inställningar.
Lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory.
Ominstallation av datorer.
Hantering av mobila enheter (främst telefoner) där användarna inte klarar av att följa instruktioner för att ställa in enheterna korrekt.
Felsökning/installation av utrustning som inte är användarspecifik - vissa skrivare, utrustning för konferensrum, informationsskärmar.
Patcha nätverksskåp.
Hjälpa användare med att komma i gång med ny IT utrustning (t.ex. datorer / mobiler / dockningsstationer).
Leverera utrustning till användare i HK.
Ta emot utrustning från användare samt hantera lagret på HK.
Hantera lånedatorer.
Få igång arbetsplatser och dess utrustning onsite.
Veta hur man kopplar hårdvara, konfigurering av enheter.
Ansvarig för aktiviteter relaterade till utvärdering, analys och installation av PC-baserade mjukvaruprodukter (t.ex. ordbehandlare, kalkylblad, presentationsgrafik, databasadministrationssystem, e-post och kommunikation).
Felsöka klientprogramvara och grundläggande nätverksanslutningsproblem.
Identifiera, utvärdera och prioritera kundproblem och klagomål.

Obligatoriska krav:

Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror.
Windows server.
Klienter: Windows 10, Windows 11 med kunskap om Active Directory och Exchange.
Active Directory, AD-Tools.
Office365 Exchange-mail boxar, distributionslistor.
Felsökningskunskap i Outlook och Office-applikationer.
VPN och fjärranvändare.
Internetwebbläsare (t.ex. Explorer, Chrome, Firefox).
Citrix.
Microsoft Entra Admin Center (Före detta Azure).
Fjärrhjälp (för att ansluta till användares datorer).
Policypak.
God kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Mervärdeskrav:

Kund- och dokumentationshantering.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande?

Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Publiceringsdatum
2024-09-06

Om företaget
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Quest Consulting Sverige AB (org.nr 556945-6659), https://quest.se/

Jobbnummer
8883915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Quest Consulting Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Quest Consulting Sverige AB: