1:st line support med CRM-förståelse

Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Wise IT AB

Publiceringsdatum
2013-11-27

Dina arbetsuppgifter
Vår kund äger och driftar ett CRM-system som är helt nischat mot dagligvaruhandeln och behöver nu förstärka sitt team på 1:st line support. Som 1:st line support för kundens CRM-system samt övriga applikationer som kunden levererar skall du ta hand om inkommande supportärenden från kunder och logga dessa i ett supportsystem. Du är första inkommande kontaktyta för kunden vilket gör att du måste vara mycket serviceinriktad och lösningsorienterad.

En viktig del i arbetet är att lära sig programvarorna, funktionellt, samt med bakomliggande förutsättningar för respektive kunds/säljkårs uppsättning. Arbetet kräver nyfikenhet och vilja att lösa problem, i viss mån detektivarbete.

Du kommer att vara anställd hos Wise IT och jobba ute hos vår kund. Möjlighet till anställning hos kunden finns. Kunden sitter i fina lokaler nära Södra Station på Söder i Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
• Svara i telefon samt koppla samtal till rätt person alternativt ta emot och lösa inkommande ärenden. När så behövs se till att "rätt" person får ta över ärendet för att få en lösning.
• Hålla koll och åtgärda ärenden inkomna via support mail eller supportlådan. Prioritera dessa samt antingen lösa dem eller se till att "rätt" person får ta över ärendet.
• Lära sig kundernas förutsättningar och förstå hur deras bransch eller del av bransch.
• Genom logiskt tänkande kunna lösa allt från enklare problem till mer avancerade.
• Vara behjälplig att skapa manualer för systemens olika delar samt skicka dessa för översättning till anvisad byrå.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har:

• God insikt i dagligvarubranschens förutsättningar, meriterande om du tidigare arbetat mot dagligvaruhandeln i någon form
• God datorvana och ett intresse för data samt viljan att lära sig nya saker
• Erfarenhet av kundbemötande
• Engelska och svenska i tal och skrift

Tidigare erfarenhet från SQL är en fördel men ej ett krav.

Som person är du mycket lösningsorienterad, har stort tålamod, är flexibel och tycker om att arbeta i team.

Vill du bli en av oss?
Då söker du tjänsten genom att trycka på "Sök jobbet"-knappen och följa anvisningarna.
Har du frågor om tjänsten så kontakta gärna vår konsultchef Salle Nilsson på 08 - 555 350 46

Välkommen med din ansökan!

Om företaget
Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se.

Wise IT - Rätt människor inom IT

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-27
Ange följande referens när du ansöker: 768
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Wise IT AB

Adress
Wise IT AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1714099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT AB: