1st line support för butiksdatasystem

Visma EssCom AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st line support för butiksdatasystem" (publicerad 2018-08-08) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma EssCom AB i Stockholm, Sundbyberg, Uppsala, Norrköping, Gävle eller i hela Sverige

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 7.440 anställda, varav drygt 1.500 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 400.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.



Visma EssCom ingår i Visma Retail-divisionen och är ett rikstäckande företag med många års erfarenhet av affärskritiska system i butiker, restauranger och på fordon. Företaget servar, installerar, driftar och supporterar IT-system i syfte att minimera driftstopp och intäktsbortfall. Visma EssCom hanterar cirka 165 000 ärenden per år och har 150 anställda.

Visma EssCom AB utökar nu sin Customer Supportverksamhet i Bromma och söker medarbetare till ett antal tjänster.

Som Customer Supportmedarbetare på Visma EssCom kommer du att i nära samarbete med övrig eftermarknad arbeta proaktivt med support till våra kunder och tekniker. I rollen ingår att ta emot och registrera felanmälningar, ge teknisk support och tillse att ärenden hanteras i enlighet med tydliga SLA:er som finns formulerade i våra kundavtal. Vår Customer Supportverksamhet arbetar i enlighet med ITIL:s processer.

Vi söker nu flera nya medarbetare som vill arbeta med kundsupport. Du är service minded och sätter alltid kunden i främsta rummet. Du är strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos Visma EssCom är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.

I tjänsten ingår kvällsarbetstider samt eventuellt även helgarbete.

Vi söker såväl juniora som seniora medarbetare. Följande är meriterande men inte ett krav:

Erfarenhet av arbete med kundsupport Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Dokumenterad IT-utbildning ex. SQL, operativsystem Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL
Tjänsteort är Bromma.

Omfattning:

Heltid, 40 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.

Deltid, 20 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.

Tjänsterna tillsätts omgående. Visma EssCom tillämpar provanställning i 6 månader.

Sista ansökningsdag är den 30 november 2016.

För frågor kring tjänsten, kontakta:

Manager Servicedesk Daniel Lendic daniel.lendic@visma.com

Supportchef Fredrik Nordkvist fredrik.nordkvist@visma.com

Varaktighet, arbetstid
tillsvidare Tillsvidare, omgående tillsättning

Publiceringsdatum
2016-11-16

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Daniel Lendic +46 767221155
Fredrik Nordkvist +46 10-141 16 00

Företag
Visma EssCom AB

Adress
Visma EssCom AB
Gårdsfogdevägen 5
16867 Bromma

Kontorsadress
Gårdsfogdevägen 5

Jobbnummer
3165250

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma EssCom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma EssCom AB: