1st line support för butiksdatasystem
Visma EssCom AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2016-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st line support för butiksdatasystem" (publicerad 2018-08-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma EssCom AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Uppsala,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 7.440 anställda, varav drygt 1.500 i Sverige, förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 400.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.
Visma EssCom ingår i Visma Retail-divisionen och är ett rikstäckande företag med många års erfarenhet av affärskritiska system i butiker, restauranger och på fordon. Företaget servar, installerar, driftar och supporterar IT-system i syfte att minimera driftstopp och intäktsbortfall. Visma EssCom hanterar cirka 165 000 ärenden per år och har 150 anställda.
Visma EssCom AB utökar nu sin Customer Supportverksamhet i Bromma och söker medarbetare till ett antal tjänster.
Som Customer Supportmedarbetare på Visma EssCom kommer du att i nära samarbete med övrig eftermarknad arbeta proaktivt med support till våra kunder och tekniker. I rollen ingår att ta emot och registrera felanmälningar, ge teknisk support och tillse att ärenden hanteras i enlighet med tydliga SLA:er som finns formulerade i våra kundavtal. Vår Customer Supportverksamhet arbetar i enlighet med ITIL:s processer.
Vi söker nu flera nya medarbetare som vill arbeta med kundsupport. Du är service minded och sätter alltid kunden i främsta rummet. Du är strukturerad, kvalitets- och lösningsorienterad och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas hos Visma EssCom är det viktigt att vara prestigelös, ha laganda och vara ansvarstagande.
I tjänsten ingår kvällsarbetstider samt eventuellt även helgarbete.
Vi söker såväl juniora som seniora medarbetare. Följande är meriterande men inte ett krav:
Erfarenhet av arbete med kundsupport Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Dokumenterad IT-utbildning ex. SQL, operativsystem Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL
Tjänsteort är Bromma.
Omfattning:
Heltid, 40 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.
Deltid, 20 h/vecka. Förskjuten arbetstid, beredskap, övertid och obekväm arbetstid kan förekomma.
Tjänsterna tillsätts omgående. Visma EssCom tillämpar provanställning i 6 månader.
Sista ansökningsdag är den 30 november 2016.
För frågor kring tjänsten, kontakta:
Manager Servicedesk Daniel Lendic
daniel.lendic@visma.comSupportchef Fredrik Nordkvist
fredrik.nordkvist@visma.comVaraktighet, arbetstid
tillsvidare Tillsvidare, omgående tillsättning
Publiceringsdatum2016-11-16Ersättning Fast månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Lendic +46 767221155
Fredrik Nordkvist +46 10-141 16 00
FöretagVisma EssCom AB
AdressVisma EssCom AB
Gårdsfogdevägen 5
16867 Bromma
KontorsadressGårdsfogdevägen 5
Jobbnummer 3165250
Observera att sista ansökningsdag har passerat.