1st line support
Malmö stad, Kommuntjänster / Supportteknikerjobb / Malmö
2015-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st line support" (publicerad 2016-07-01) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Malmö stad, Kommuntjänster i Malmö I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Med över 21 500 medarbetare är Malmö stad en av de största arbetsgivarna i Skåne. Vi har över 400 yrkeskategorier representerade inom 18 förvaltningar. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med att påverka?
Serviceförvaltningens uppgift är att leverera produkter och tjänster med hög servicenivå till stadens kärnverksamheter. Detta innebär att vi bistår våra kunder med allt ifrån färdtjänstärenden, IT-drift och internpost till att sköta stadens telefonväxel. Vi driver skolrestauranger och vi förvaltar stadens byggnader. Vi hanterar park- och grönyteskötsel samt drift och underhåll av gator och fastigheter. Med Malmö stads verksamheter i fokus medverkar vi till en modern stad för alla Malmöbor.
Publiceringsdatum2015-06-01ArbetsuppgifterBrinner du för service?
Älskar du problemlösning?
Vill du göra Malmö lite bättre?
Då är det här tjänsten för dig!
I denna variationsrika roll kommer du få möjligheten att arbeta med ett brett spann av supportrelaterade uppgifter. Din goda kommunikativa förmåga över telefon kombinerat med en stor problemlösningsförmåga behövs i denna tjänst. Som 1st line support är du den som bemöter kunden, och vi vet att du har en naturlig förmåga att ge god service. Du läser av situationen och kan bemöta varje enskilt samtal på rätt nivå. Vi ser också att du snabbt lär dig att hitta rätt bland våra olika system. Du lär dig av tidigare framgångar och misstag, och kan därför skapa lösningar till många olika typer av problem och situationer.
Du får göra kvalificerade övervägningar över telefon angående felanmälningar, och bedöma ifall de kan lösas direkt eller behöver skickas vidare till 2nd line. Vi tror att du som brinner för kundservice och problemlösning, samt uppfyller nedanstående kravprofil passar utmärkt för denna tjänst! Att vi dessutom sitter i nyrenoverade lokaler i centrala Malmö är en bonus: Varmt välkommen med din ansökan!
Kvalifikationer• Gymnasiekompetens (inriktning mot service eller IT är meriterande)
• Några års arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet och intresse av service
• Stor förmåga att skapa och upprätthålla sociala nätverk
• Social och teknisk nyfikenhet
• Meriterande med mer än ett års erfarenhet av kundsupport eller liknande
• Erfarenhet av system för ärendehantering är meriterande.
ÖVRIGT
Malmö stad använder rekryteringssystemet Offentliga Jobb/Aditro recruit. Vi ber därför dig att söka tjänsten genom länken i denna annons. Ansökningarna behandlas digitalt utifrån de uppgifter du registrerar. Var därför noga med att föra in alla meriter du vill åberopa.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-704 704. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-06-15
Ange följande referens när du ansöker: 2015-KTJ-39
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMats Törnwall, Chef IT-service 040-34 25 99
FöretagMalmö stad, Kommuntjänster
AdressMalmö stad, Kommuntjänster
August Palms plats 1
20580 Malmö
KontorsadressAugust Palms plats 1 Malmö
Jobbnummer 2317855
Observera att sista ansökningsdag har passerat.