1:st line service desk agent
It-Bemanning Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos It-Bemanning Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Upplands Väsby,
Norrköping eller i
hela Sverige IT-bemanning är ett personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda konsultens egenskaper. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
För kunds räkning söker vi supporttekniker till kundens 1:a linje. Uppdraget, som är ett långsiktigt konsultuppdrag innefattar goda möjligheter till utveckling. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas i början på Oktober 2020.
Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:
• Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
• Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
• Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
• Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
Vem vi söker:
• Du har goda kunskaper svenska, både vad gäller tal och skrift.
• Du har ett stort kundfokus och tycker om att ge professionell service.
• Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker.
• Du är glad och social och har lätt för att samarbeta med andra.
• Du trivs med ett högt tempo och kan hantera flera ärenden och processer samtidigt.
I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina kunskaper:
Du bör ha god kunskap i och erfarenhet alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:
• Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: - Ärendehanteringssystem
• Fjärrsupport mha av Team Viewer, Remote Desktop, Citrix Shadow
• Antivirusskydd (Symantec Endpoint Protection)
• Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
• Citrix
• Microsoft Office 2007/2013 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
• Active Directory
• Office365
• Microsoft Exchange 2007/2013
• Windows Server 2008/2003
• Windows 7
• Windows 10
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niclas Nodby, 0704496513
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2020-09-09ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIT-Bemanning Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare IT-Bemanning Sverige AB (org.nr 556840-6028)
Arbetsplats IT-bemanning AB
Jobbnummer 5352776
Observera att sista ansökningsdag har passerat.