1:st line IT-supporttekniker till innovativt företag

It-Bemanning Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos It-Bemanning Sverige AB i Stockholm, Solna, Botkyrka, Upplands Väsby, Norrköping eller i hela Sverige

T-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

För kunds räkning söker vi en 1:st line supporttekniker för långsiktigt konsultuppdrag med goda möjligheter till utveckling. Uppdraget ska tillsättas omgående. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort).

Kunden:

Kunden är en nordisk aktör som är ledande inom sin bransch. De är ca 12.000 medarbetare fördelade i Sverige, Norge, Danmark och Finland med huvudkontor i Stockholm. Kunden har under det senaste året genomgått stora förändring -och förbättringsprojekt i dess IT-miljö och de behöver nu stärka upp deras supportorganisation med en 1:st line supporttekniker

Rollen:

Du kommer att ingå i supportorganisationen som är fördelad mellan tekniker samt front desk vilka har ett nära samarbete. Merparten av supportmedarbetarna sitter på huvudkontoret i Stockholm men det finns även supporttekniker i övriga nordiska länder. Tillsammans supporterar avdelningen ca 12.000 användare och man supporterar användarna via telefon, mail, ärendehanteringssystem samt on-site.

Dina kunskaper:

Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:

• Ärendehanteringssystem

• Fjärrsupport (Team Viewer, Remote Desktop etc)

• Citrix

• Microsoft Office 2007/2013

• Active Directory

• Office365

• Microsoft Exchange 2007/2013

• Windows Server 2008/2003

• Windows 7

• Windows 10

Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:

• Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.

• Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.

• Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.

• Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
IT-Bemanning Sverige AB (org.nr 556840-6028)

Arbetsplats
IT-bemanning AB

Kontakt
Namita Arora
namita.arora@itbemanning.se

Jobbnummer
7691695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från It-Bemanning Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos It-Bemanning Sverige AB: