1:st line IT-supporttekniker
It-Bemanning Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos It-Bemanning Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Upplands Väsby,
Norrköping eller i
hela Sverige IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder. IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.
För kunds räkning söker vi en 1:st line supporttekniker för långsiktigt konsultuppdrag med goda möjligheter till utveckling. Uppdraget ska tillsättas omgående. Kunden sitter i södra Stockholm (närförort). Tjänsten ska tillsättas snarast möjligt
Vem vi söker:
Vi söker dig som med ett starkt kundfokus som tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Vidare behöver du kunna anpassa dig efter olika kunders behov för att lösa deras problem. Som person är du glad och social och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina kunskaper:
Vi ser gärna att du har erfarenhet från IT-support eller teknisk kundtjänst och bör ha erfarenhet av alla eller några av nedanstående system, program och verktyg:
• Ärendehanteringssystem
• Fjärrsupport (Team Viewer, Remote Desktop etc)
• Citrix
• Microsoft Office 2007/2013
• Active Directory
• Office365
• Microsoft Exchange 2007/2013
• Windows Server 2008/2003
• Windows 7
• Windows 10
Arbetsuppgifterna inom 1:a linjens Service Desk innefattar:
• Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning.
• Mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT hos kunden.
• Vara sambandet mellan användarna, kundens IT och externa leverantörer.
• Mottaga, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niclas Nodby, 0704496513
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2021-05-26ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagIT-Bemanning Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare IT-Bemanning Sverige AB (org.nr 556840-6028)
Arbetsplats IT-bemanning AB
Jobbnummer 5770754
Observera att sista ansökningsdag har passerat.