1st line IT-supporttekniker - Try/Hire, brådskande!
KeyMan AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KeyMan AB i Malmö,
Helsingborg,
Gotland,
Nacka,
Västerås eller i
hela Sverige Vi söker nu till vår kund en serviceorienterad IT-supporttekniker för serviceleverans i Malmö.
Du kommer vara IT's primära kontakt ut mot verksamheten, därför efterfrågar kunden en person med exceptionellt hög serviceanda som ser det som en självklarhet att leverera och upprätthålla en hög grad av service och en positiv attityd. Viss onsite-support förekommer.
Kunden bedriver verksamhet även i Norge, Finland och Danmark och supportteamet består av medarbetare från samtliga länder. Koncernspråket är engelska. Din huvudroll blir att arbeta mot den svenska organisationen. Utbildning och upplärning kommer att ges för denna position.
Rollens ansvarsområden:
• Installation av arbetsstationer och programvara för on- och offboarding
• Inköp av hårdvara och programvara
• Användaradministration och Active Directory
• Office 365, Exchange och Adobe Creative Suite
• Ärendehantering (registreras i kundens ITSM-system)
• Identifikation och registrering av händelser som kräver omedelbar uppmärksamhet
• Rapportering av händelse- och serviceförfrågningar så att svar och problemlösning överensstämmer med SLA
• Optimal användning av IT-utrustning i organisationen
• Skapande av och underhåll av dokumentation och användarhandböcker samt utbildning
• Slutanvändarservice via telefon, registrerade frågor och personlig närvaro
Vi söker dig som:
• Är självgående och kan fatta nödvändiga beslut för att lösa dagens uppgifter
• Drivs av att tillhandahålla hög service och hitta den rätta tekniska lösningen
• Kan kommunicera IT-lösningar till slutanvändare
• Har kunskap om både Windows och MAC och olika IT-miljöer
• Har en bra empatisk förmåga, respekt och förståelse för användarna
• Pratar flytande svenska och engelska
Detta är ett Try and Hire-uppdrag vilket innebär att resursen kommer att starta med 6 månaders konsulttid som sedan, om båda parter är överens, övergår till en anställning hos kunden.
Skallkrav
• Windows Server 2012R2 och 2016, inklusive AD, DNS, DHCP etc
• Office 365
• Azure AD
• Active Directory
• Exchange
• Adobe-produkter
• Office-produkter
• Kunskap om både Windows och MAC
• Minst 1 års erfarenhet i liknande roll
• God engelska (spoken and written)
Börkrav
• ITIL framework
• Kunskap om Apple-produkter är meriterande
• Redaktionella system (Pageplanner, Newsdesk, Woodwing)
Vi söker dig som:
• Är självgående och kan fatta nödvändiga beslut för att lösa dagens uppgifter
• Drivs av att tillhandahålla hög service och hitta den rätta tekniska lösningen
• Kan kommunicera IT-lösningar till slutanvändare
• Har kunskap om både Windows och MAC och olika IT-miljöer
• Har en bra empatisk förmåga, respekt och förståelse för användarna
• Pratar flytande svenska och engelska
Publiceringsdatum2018-03-01Dina personliga egenskaper• Exceptionell serviceförmåga
• Excellent social förmåga
• Pedagogisk och Kommunikativ
• Teamplayer
• Självgående
• Driven
• Lösningsorienterad
Kunden bedriver verksamhet även i Norge, Finland och Danmark och supportteamet består av medarbetare från samtliga länder. Koncernspråket är engelska. Personen vi söker ska huvudsakligen arbeta mot den svenska organisationen.
Varaktighet, arbetstid
Detta är ett Try and Hire-uppdrag vilket innebär att resursen kommer att starta med 6 månaders konsulttid som sedan, om båda parter är överens, övergår till en anställning hos kunden.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-19
Ange följande referens när du ansöker: 1st line IT-supporttekniker
KontaktMats Mårtensson
mats.martensson@keyman.seFöretagKeyMan AB
AdressKeyMan AB
Kungsgatan 44, 4tr
11135 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 44 4TR
Jobbnummer 3994534
Observera att sista ansökningsdag har passerat.