1:line support till servicedesk

Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Jönköping
2011-06-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1:line support till servicedesk" (publicerad 2011-11-14) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Framtiden AB

Publiceringsdatum
2011-06-22

Om företaget
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsf%C3%B6retag " shape="rect" target="_blank">http://www.framtiden.com/">bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga" shape="rect" target="_blank">http://www.framtiden.com/jag-soker-jobb/lediga-jobb">lediga jobb .
Framtiden AB arbetar med både bemanning " shape="rect" target="_blank">http://www.framtiden.com/om-framtiden">bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Om företaget
Vår kund är ett väletablerat företag som är verksam inom IT området, målgruppen är små- och medelstora företag. Företagets affärsidé är att aktivt stödja kundernas affärsutveckling med effektiva informationssystem.

Arbetsuppgifter
Du jobbar i vår kunds Servicedesk och tar emot supportärenden från deras kunder. Ditt fokus ligger på att lösa ärenden i vår 1:a linje. Du sitter i en support och tar emot samtal per telefon eller mail och försöker lösa kundernas problem. Du jobbar efter instruktioner och löser klientrelaterade ärenden bla som kontohantering, behörigheter osv.
Kunderna sitter vid en PC i Microsoftmiljö och upplever någonting som inte fungerar, det är då viktigt att samla in tillräckligt med information för att förstå deras problem och antingen lösa det själv under samtalet eller skicka vidare problemet till lämplig person.
Du loggar alla ärenden i ett ärendehanteringssystem och kommer i början bli tilldelad en fadder som sköter din upplärning.
Heltid med start i augusti.

Profil
Du har en grundkunskap om Windowsplattformen främst kopplat till klientsidan.
Kontakten med kunderna har du via telefon varför telefonvana är en stor fördel.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska.
Bakgrund inom Servicedesk/support ser vi som positivt.
I vår Servicedesk jobbar vi som ett lag med våra givna roller. Det gör att du måste kunna samarbeta med andra. Du brinner för ditt jobb, är serviceinriktad och har en stor social förmåga. Vi ser gärna kvinnliga sökande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-31
Ange följande referens när du ansöker: 441
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Andreas Andersson, andreas@framtiden.com
Gorjana Dubovina, gorjana@framtiden.com

Företag
Framtiden AB

Adress
Framtiden AB
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
968614

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB: