1:e socialsekreterare till vår nya Myndighetsenhet

Dals-Eds Kommun / Socialsekreterarjobb / Dals-Ed
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Dals-Ed, Bengtsfors, Färgelanda, Mellerud, Tanum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dals-Eds Kommun i Dals-Ed, Bengtsfors, Färgelanda, Mellerud, Åmål eller i hela Sverige

Dals-Eds kommun belägen i det natursköna Dalsland, "Ett Sverige i miniatyr", har cirka 4800 invånare, varav 3000 i tätorten Ed. Vi är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder utveckling av såväl individ som organisation. Vi värdesätter tillit, trygghet och omtanke. Vår förmåga att skapa trivsel och vara en flexibel organisation avgör hur vi lyckas i framtiden. Vi erbjuder en väl fungerande service med bra kommunikationer till exempelvis Oslo och Göteborg. Visste du att vi även har goda pendlingsmöjligheter från Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla med en restid på 40 - 60 minuter och att vi har flera medarbetare som pendlar till vår fantastiska arbetsplats varje dag. För mer information om kommunen, gå in på www.dalsed.se

Nya Myndighetsenheten

Dals-Eds kommun har slagit ihop myndighetsenheterna IFO, socialpsykiatri och äldreomsorg. Syftet var att utveckla myndighetsutövningen, men också att starta en större enhet med de fördelar som det innebär. Dals-Ed är en liten kommun där vi strävar efter att använda våra resurser på ett smart sätt. Vi har tillsatt en Myndighetschef och förstärker nu med en arbetsledande 1:e socialsekreterare som framförallt har kompetens inom IFO.

Nu vill vi att Du söker till denna lilla men innovativa och utvecklingsorienterade kommunen där du som anställd får möjlighet till bland annat: Bra samarbete med interna och externa aktörer, flextid, möjlighet till distansarbete när arbetssituationen tillåter, friskvårdstimme varje vecka och möjlighet till kompetensutveckling. Vi trycker särskilt på de goda pendlingsmöjligheter från Göteborg och Trestadsregionen.

Är du den 1:e socialsekreterare vi söker?

Vi söker dig som tillsammans med Myndighetschefen vill leda arbetet på Myndighetsenheten. Du kommer vara den som ansvarar för det operativa ledarskapet i vardagen. Är du en erfaren och lösningsfokuserad socialsekreterare som vill anta rollen som styrande och coachande ledare i vardagen på vår nya Myndighetsenhet? Vill du ha ett varierande och utvecklande arbete? Är svaret ja så ska du söka detta jobb!!

Publiceringsdatum
2022-09-19

Arbetsuppgifter
Du kommer att ha en styrande, konsulterande, uppföljande och utvecklande funktion. Du verkar för att skapa en hög grad av självständighet och trygghet hos våra handläggare, utifrån de styrdokument som är fastställda. Vid behov arbetar du för att styrdokument revideras och formuleras. Du kommer även att vara föredragande i olika sammanhang som i socialnämndens arbetsutskott och i domstolar. Eftersom du är utvecklingsorienterad, är du bra på omvärldsbevakning och följer kunskapsutvecklingen inom området. För att skapa förutsättningar för bästa möjliga effekt ser du samarbete och samverkan både internt och externt som en viktig faktor.

Du kommer huvudsakligen att leda det dagliga arbetet på enheten där du med din gedigna erfarenhet coachar och vägleder övriga handläggare såväl som att du självständigt handlägga egna individärenden. Du har en arbetsledande roll som innebär att du kommer att ha ett visst personalansvar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom, eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Du har en lång erfarenhet inom IFO/socialtjänst och gärna erfarenhet av förändringsarbete. Vidare har du erfarenhet av att ha arbetat med myndighetsutövning inom socialtjänstlagens målgrupper och är väl förtrogen med gällande lagstiftning och håller dig uppdaterad med den forskning och metoder som rekommenderas.

Du är en ansvarstagande, lösningsorienterad och samarbetsinriktad person som har förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har också förmåga att vara tydlig i din kommunikation. Vidare har du färdighet att fatta välgrundade beslut och en ekonomisk medvetenhet. Att tidigare haft en arbetsledande roll är meriterande.

Vid den samlade bedömningen kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. B-körkort krävs.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR:

• Tillsvidareanställning
• Tillträde enligt överenskommelse
• Sysselsättningsgrad 100%
• Arbetet förlagd till dag

ÖVRIGT:

För tjänsten krävs utdrag ur misstankes- och belastningsregistret

UPPLYSNINGAR:

Se kontaktpersoner nedan. Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0534-19000.

ANSÖKAN:

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan tillsammans med meritförteckning digitalt och inte via e-post eller pappersformat. För att värna din integritet ber vi dig som sökande att undvika skyddsvärda och känsliga personuppgifter i de handlingar som du skickar till oss. Det gäller exempelvis personnummer samt information som kan kopplas till etniskt ursprung, familjesituation, religion, hälsa, politiskt eller fackligt engagemang.

Du ansöker via länken *Ansök* senast 2022-10-07.

Välkommen med din ansökan!



Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Dals-Eds kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dals-Eds kommun (org.nr 212000-1413), https://www.dalsed.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Susann Hay, 1:e socialsekreterare
susann.hay@dalsed.se

Jobbnummer
6994986

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dals-Eds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dals-Eds Kommun: