1:e socialsekreterare till Utredningsenhet vuxen

Gävle kommun, Myndighetskontoret / Socialsekreterarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gävle kommun, Myndighetskontoret i Gävle

Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!

Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för barn, unga och äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!

Utredningsenhet vuxen är en enhet i framkant och som också belönats för sitt utvecklingsarbete med ambulerande motivationsteamet. Vi är idag 31 medarbetare som arbetar på enheten fördelat på enhetschef, förste socialsekreterare, specialisthandläggare, socialsekreterare, HVB-samordnare, ambulerande motivationsteamet och administratörer. Vi kommer nu att utöka vår verksamhet från en 1:e socialsekreterare till två 1:e socialsekreterare. I vårt arbete möter vi vuxna med ett missbruk eller beroende, vuxna med en samsjuklighet och/eller de som lever i socialt utanförskap. Här arbetar mycket engagerade och kunniga medarbetare med ett ständigt fokus på medborgarens bästa.

Publiceringsdatum
2024-10-07

Arbetsuppgifter
I tjänsten som 1:e socialsekreterare på Utredningsenhet vuxen erbjuder du en nära och tillitsbaserad arbetsledning och stöttar myndighetsutövare och utförare i det vardagliga arbetet. I tjänsten ingår bland annat att leda och fördela arbetsuppgifter, ansvara för enhetens olika verksamhetsmöten och vara delaktig i samverkan internt och externt.
Du tar ansvar för att kompetenshöja och kvalitetssäkra verksamheten utifrån lagstiftning och riktlinjer. Du kommer att arbeta tillsammans med den nuvarande 1:e socialsekreteraren som finns på enheten. Vid enhetschefs frånvaro träder du in som ställföreträdande enhetschef.

Kvalifikationer
Är du utbildad socionom med ledaregenskaper som vill arbeta på en arbetsplats som ligger i framkant? Vill du tillhöra en härlig arbetsgrupp som månar om varandra och våra medborgare? Vill du göra skillnad på riktigt? Kom och gör Gävle bättre tillsammans med oss!

Vi söker dig som är utbildad socionom som har körkort och körvana. Meriterande för tjänsten är om du har god erfarenhet av myndighetsutövning enligt SoL och LVU/LVM. Har du erfarenhet av arbetsledande befattning samt erfarenhet av myndighetsutövning med vuxna med beroende/psykisk ohälsa/social utsatthet är även detta meriterande för tjänsten.

Som person har du förmågan att leda och motivera andra samt sätta upp mål och riktning för verksamheten. Du har även förmågan att delegera arbetsuppgifter samt ger råd, stöd och möjlighet för dina medarbetares utveckling. Vidare har du färdigheten att, både självständigt och tillsammans med andra, fatta snabba och tydliga beslut. Du har även en god initiativförmåga samt förmågan att se vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Att ha ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra är självklart för dig. Dessutom skapar du förtroende, sprider lugn och stabilitet.

I enlighet med Gävle kommuns värdegrund har du ett gott bemötande, en god förmåga att samarbeta och värnar om hög kvalitet i ditt arbete.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C210674".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gävle kommun (org.nr 212000-2338)

Arbetsplats
Gävle kommun, Myndighetskontoret

Kontakt
Enhetschef
Carolina Gidlundh
carolina.gidlundh@gavle.se
026-17 87 26

Jobbnummer
8942343

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gävle kommun, Myndighetskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gävle kommun, Myndighetskontoret: