1:e socialsekreterare/ seniorhandläggare till IFO barn och famil

Heby Kommun / Administratörsjobb / Heby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Heby, Sala, Östhammar, Enköping, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heby Kommun i Heby

Heby kommun är en småskalig kommun med bra läge i den expanderande Mälardalsregionen. Här finns bra boendemiljöer, ett rikt föreningsliv, vacker natur och chans till en rad olika fritidsupplevelser. Vi välkomnar sökande med olika etniska bakgrunder, kön och ålder. Arbetsgivaren Heby kommun arbetar för mer hälsofrämjande arbetsplatser. Som ett led i kommunens utvecklingsarbete satsar vi på våra ledare, och alla kommunens chefer utbildas inom utvecklande ledarskap, UL.

Vår vision är Heby kommun - en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet

En av våra 1:e socialsekreterare har gått vidare till andra arbetsuppgifter inom enheten och vi söker därför dig som är genuint intresserad av socialt arbete. Hos oss är dagarna omväxlande och du har stor frihet i hur du lägger upp ditt arbete. Vi erbjuder dig en arbetsplats medarbetarna kan rekommendera och vi lämnar gärna ut referenser som kan berätta om hur det är att arbeta hos oss! Att arbeta hos oss kännetecknas av omväxling, inflytande, korta beslutsvägar och ett gott samarbete. För att lyckas med detta krävs framåtsträvande socialsekreterare som bidrar med sina idéer och sitt engagemang. Här behövs du!

Publiceringsdatum
2018-11-09

Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare till en tjänst som 1:e socialsekreterare/seniorhandläggare. I rollen kommer du att medverka i, samordna och fördela det dagliga arbetet. Du ansvarar också för enskild metodhandledning samt gruppvägledning, introduktion av nyanställda och för att stimulera till delaktighet i utvecklingsfrågor. I din roll ingår att säkerställa att handläggningen är av hög kvalitet. Du ska aktivt bidra till ett gott bemötande av våra klienter. I dina arbetsuppgifter ingår att vara aktiv i utvecklingsarbetet såväl internt som externt för att på bästa sätt kunna skapa bra förutsättningar för de personer som har behov av hjälp från oss.

Du kommer, tillsammans med ytterligare en 1:e socialsekreterare, ingå i och samordna ett team som främst arbetar med myndighetsutövning inom område barn och familj, inom enheten ryms också familjerätt och familjehem. Du har stöd av enhetschef samt närmaste kollega men också av övriga 1:e socialsekreterare på förvaltningen. Du får också tillgång till vägledning i grupp samt kontinuerlig extern handledning. Du ingår i en ledningsgrupp med enhetschefer och andra 1:e socialsekreterare där ett gemensamt utvecklingsarbete bedrivs för förvaltningens myndighetsutövning.

På kontoret sitter du tillsammans med övrig socialtjänst. Det finns ett väl upparbetat samarbete vilket ger bra förutsättningar att åstadkomma goda resultat tillsammans.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen alternativ annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Flerårig erfarenhet av relevant myndighetsutövning liksom kunskap om aktuell lagstiftning inom socialtjänsten är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbetsledning och av verksamhetssystemet Procapita.

Det är också önskvärt att du har erfarenheter av grupper och dess processer. Vi arbetar med Signs of Safety och BBIC varför du bör ha kunskaper om detta. Det är en fördel om du har utbildning i nya Kälvesten.

Som person är du initiativrik, lyhörd, ansvarstagande och har en helhetssyn i ditt arbete. Du är flexibel, stresstålig och är skicklig på att prioritera samt har en god strukturell förmåga. Du trivs med att skapa goda relationer och verkar för en bra stämning. Du har en god förmåga att sätta dig in i andras situation och motivera till förändring. Ett gott bemötande är en självklarhet för dig!

Du trivs med att stödja och vägleda socialsekreterare i deras arbete med en rättssäker myndighetsutövning. Du skall ha en god förmåga till reflektion och analys samt kunna motivera och fatta välgrundade beslut. Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av arbetet är det ett krav att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Krav på B-körkort

VI ERBJUDER DIG
Arbetstid: 100%
Tillträde snarast enligt överenskommelse
Sista dag att ansöka är 2018-11-19
Ange ref.nr: 142/2018
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
Individuell lönesättning tillämpas.

UPPLYSNINGAR LÄMNAS AV
Enhetschef Pamela Jerochin, pamela.jerochin@heby.se, 0224-360 49
1:e socialsekreterare Kicki Andersson, kicki.andersson@heby.se, 0224-360 61

FACKLIGA KONTAKTPERSONER
SACO - Nils-Ove Lindblom, 0224-361 30
SSR - Vickie Ädel, 0224-361 08

ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan med ref nr och meritförteckning till Heby kommun, Registrator, 744 88 Heby. Vi tar även emot din ansökan via e-post: information@heby.se

Heby kommun sänder inte tillbaka ansökningshandlingar om inte den sökande själv begär det.

Vi undanber oss all hjälp från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-19

Företag
Heby kommun

Kontorsadress
Storgatan 2

Jobbnummer
4450711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heby Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heby Kommun: