1:e socialsekreterare familjehem- och familjerättsenheten, IFO
Ludvika kommun / Socialsekreterarjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Ludvika,
Smedjebacken,
Ljusnarsberg,
Fagersta,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika,
Borlänge,
Leksand eller i
hela Sverige I Ludvika är barn och ungdomar viktiga! Det visar vi genom att göra barnen och ungdomarna till navet i den kommunala organisationen. De flesta resurser riktade till barn- och ungdomar har samlats under en och samma nämnd. Där finns förskola, grundskola, särskola och även Individ-och familjeomsorgen. Gemensamt för samtliga verksamheter är ett medvetet kvalitetsarbete för att ständigt utveckla och förbättra arbetet med barn och ungdomar.
Individ- och familjeomsorgen, IFO är en del av Social och utbildningsförvaltningen i Ludvika kommun. Vi har ca 100 medarbetare som är organiserade i fyra enheter Utredningsenheten, Stöd- och försörjningsenheten, Familjehem- och familjerättsenheten samt Öppenvårdsenheten. Som anställd i Ludvika kommun erbjuds du bl a ett brett utbud av friskvårdsaktiviteter, extern handledning och möjlighet till semesterväxling.
På familjehems-familjerättsenheten arbetar vi med att matcha och följa upp placerade barn, familjehem, kontaktpersoner-familjer samt alla familjerättsliga frågor. Enheten samt består av enhetschef, 1:e socialsekreterare, nio socialsekreterare varav tre är riktade mot familjehem och sex mot placerade barn samt tre familjerättssekreterare.
Publiceringsdatum2021-01-15ArbetsuppgifterSom 1:e socialsekreterare ansvarar du för att ärendearbetsleda enhetens socialsekreterare, fördela arbetsuppgifter och ge stöd i och utveckla handläggningsprocesserna på enheten. I samverkan med enhetschefen och arbetsgruppen driver vi tillsammans enheten mot uppsatta mål med delaktighet och engagemang.
Vi lägger stort fokus på delaktighet, tydlighet och ett gott bemötande med ett nära samarbete med dem vi är till för. För oss är det viktigt att jobba nära de barn och familjer vi möter.
Enheten har ett nära samarbete med övriga enheter inom IFO, och samverkar med övriga samhällsaktörer.
KvalifikationerVi söker dig som känner dig redo för en arbetsledande roll, har intresse av människor, gillar utmaningar, samverkan och socialt arbete. Du är flexibel, nyfiken, ansvarstagande och gillar utveckling.
Krav: socionomexamen och mångårig erfarenhet av myndighetsutövning gällande IFO:s verksamhetsområde. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, bra samarbets- och initiativförmåga.
Meriterande: erfarenhet av att arbetsleda, kunskap och erfarenhet inom familjehem och placeringsområdet, kunskap och erfarenhet inom BBIC, systemiskt förhållningssätt och Signs of safety.
I arbetet är du noggrann, strukturerad och har ett pedagogiskt förhållningssätt för att kunna ge ett bra stöd i verksamheten. Du ska även ha förmåga att skapa ett gott arbetsklimat som främjar utveckling.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2021-03-01
Kontaktperson för detta jobbEnhetschef Jessica Kalles, telefon 0240-86949
Facklig kontaktperson
Vision och Akademikerförbundet SSR, kontaktas via växeln 0240-860 00
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 31 januari. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön.
Friskvård
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLudvika kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ludvika kommun (org.nr 212000-2270),
http://www.ludvika.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5525922
Observera att sista ansökningsdag har passerat.