1:e socialsekreterare ensamkommande barn
Munkedals Kommun / Administratörsjobb / Munkedal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Munkedal,
Uddevalla,
Färgelanda,
Lysekil,
Sotenäs eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Munkedals Kommun i Munkedal,
Lysekil eller i
hela Sverige Munkedals kommun ligger i Västra Götalands län ca 11 mil norr om Göteborg och ca 20 mil söder om Oslo. Kommunen finns i en naturskön trakt med såväl fjällnatur som möjligheter till salta bad och fiske. Munkedals kommun har ca 10 200 invånare.
Munkedals kommun ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet.
TILL BEMANNINGS- OCH REKRYTERINGSFÖRETAG OCH TILL DIG SOM ÄR FÖRSÄLJARE:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du bli en del av vårt nya team som kommer arbeta med ensamkommande barn och unga i Munkedal? Är du en person som vill vara med från start och skapa ett team som du skall handleda i det dagliga arbetet? Varför skulle du lockas av just denna annons bland så många andra? Jo, för att Munkedals Kommun strävar efter en god arbetsmiljö inom Individ och Familjeomsorgen med rimlig nivå på ärendemängd, utbildning genom kompetenssatsning, utökad extern handledning vid behov, möjlighet till återhämtning och friskvårdstid. Det finns ett gott samarbete mellan grupperna där vi alla är delaktiga till att bilda en gemenskap där det är högt till tak och nära till skratt. Att arbeta i Munkedals Kommun är som att befinna sig i navet av Bohuslän där vi finns vid sidan av E6 så det är lätt att pendla hit med både bil, tåg och buss.
Arbetsuppgifter: Som 1:e socialsekreterare svarar du för metod-och ärendehandledning i det dagliga arbetet. Du fördelar ärenden och leder gemensamma ärendegenomgångar. Metodutveckling är ett viktigt arbetsfält, där du har nära samarbete med avdelningschefen. Utveckling tillsammans med samverkanspartners är också ett viktigt och prioriterat område.
Inom den egna organisationen tar vi tillvara medarbetarnas varierande kompetenser. Vi har ett nära samarbete inom hela Individ och Familjeomsorgen där socialsekreterare, familjebehandlare, familjecentral, skola, ungdomsmottagning och beroendemottagning representeras.
I teamet som står i startgroparna för att arbeta med ensamkommande barn har vi två socialsekreterare i dagsläget som utökas med en 1:e socialsekreterare. Samtliga i teamet kommer att ha regelbunden extern handledning. Just nu står vi mitt i ett spännande arbete med att utveckla vårt arbetssätt både metodiskt och organisatoriskt.
Kvalifikationer: Du skall vara socionom och ha erfarenhet av kvalificerat psykososocialt utrednings ? och förändringsarbete med barn och unga inom socialtjänsten. Goda kunskaper i lagstiftning och metodfrågor. Du skall ha god samarbetsförmåga samt kunna strukturera och systematisera arbetsuppgifterna. Du är målinriktad och har förmåga att entusiasmera andra. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt kunskap om arbetet med BBIC. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Du skall ha intresse för utvecklingsarbete och öppenhet för nya idéer och tankar. Vi lägger också stor vikt vid samarbetsförmåga, förmåga att arbeta självständigt, flexibilitet och personlig lämplighet i övrigt. Du ska också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Då vi arbetar i en kommun med glesbygdskaraktär är körkort B ett krav. Vi dokumenterar i datasystemet Magna Cura.
Publiceringsdatum2016-01-22KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-11
Ange följande referens när du ansöker: IF CE
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktenhetschef Claire Engström 0524-18149
Facklig kontaktFacklig representant Marianne Olofsson 0524-18318
FöretagMunkedals kommun
AdressMunkedals kommun
Vi tar emot ansökan via extern webbplats
45580 MUNKEDAL
KontorsadressVi tar emot ansökan via extern webbplats
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2631049
Observera att sista ansökningsdag har passerat.