1:e Socialsekreterare

Hedemora kommun / Administratörsjobb / Hedemora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hedemora, Säter, Avesta, Norberg, Fagersta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hedemora kommun i Hedemora, Borlänge eller i hela Sverige

Hedemora - Dalarnas äldsta stad - är en ekokommun i södra Dalarna med 15 300 innevånare. Förutom en levande landsbygd finns i Hedemora modern industri med gamla anor. Här erbjuds stora möjligheter till ett rikt friluftsliv, närhet till högskola och goda förbindelser med bl a Stockholmsregionen. Hedemora kommuns vision är att skapa en bygd med framtidstro, där människor och näringsliv utvecklas.

Hedemora kommun är kommunens största arbetsgivare med över 1200 medarbetare inom ett hundratal olika spännande yrken. Kommunens övergripande strategiska mål är att genom att skapa möjligheter för en god livskvalitet och god omsorg, få människor att välja Hedemora kommun som bostadsort. Detta innebär bland annat att Hedemora kommuns fokusområden är integration, jämställdhet och miljö. Vi erbjuder goda boendemiljöer, bra förskolor och skolor samt utvecklar en positiv och stimulerande miljö för näringslivet.


Publiceringsdatum
2019-06-11

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen söker en 1:e Socialsekreterare till barn- och ungdomsenheten.

I Hedemora kommun satsar vi på ökad kvalité i den sociala barn- och ungdomsvården. Som ett led i detta kommer vi nu att tillsätta en 1:e socialsekreterare till vår barn- och ungdomsenhet på Socialförvaltningen.

Vill du vara en del av vårt viktiga arbete och är redo för en spännande och utvecklande tjänst som 1:e socialsekreterare är du varmt välkommen att söka jobbet hos oss. Du kommer till ett gäng medarbetare där vi motiveras av känslan av att vi gör skillnad varje dag och där vi värnar om ett öppet klimat i arbetsgruppen.

Du kommer att ha ett nära samarbete med handläggarna på enheten. I tjänsten ingår bland annat att fördela ärenden och att ha handledning med handläggarna. Du kan komma att vara delaktig och stötta handläggare vid möten i så kallade svåra ärenden. I denna roll kommer du ha ansvar över handläggningen och klientärenden samt även handlägga egna ärenden inom ramen för lagstiftningen SoL och LVU. Barn- och ungdomssektionen är uppbyggd av en myndighetsgrupp inom vilken vi har specialiserade funktioner för mottagning, familjerätt, familjehem, barn- och ungdomshandläggning.

Vår målsättning är att alla medarbetare genomgått Signs of safety och grundutbildning i lösningsfokuserat arbetssätt då vi har detta som en gemensam grund.

Hedemora kommun som arbetsgivare erbjuder flextid, extern handledning samt friskvårdstimme. Som anställd i kommunen har du tillgång till gym och bad i Vasahallen till ett reducerat pris.


Kvalifikationer
Socionomutbildning, du är färdig socionom och har erfarenhet av handläggning.

Du som söker:
• Är en problemlösare
• Är kreativ och trivs med att agera självständigt inom givna ramar
• Är stabil och trygg i dig själv
• Är coachande i ditt förhållningssätt
• Är strukturerad
• Är bra på att skapa goda relationer

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod.

Vi eftersträvar mångfald på vår arbetsplats.
Vi har gjort vårt mediaval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.

VÄLKOMMEN med Din ansökan via offentliga jobb.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-30
Ange följande referens när du ansöker: OF 26/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Olsson 0225-340 45
Mariah Enochsson Pålebo 0225-340 87

Företag
Hedemora kommun

Adress
Hedemora kommun
Box 201
77628 Hedemora

Kontorsadress
77628 Hedemora

Jobbnummer
4833183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hedemora kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hedemora kommun: