1:e Receptionist/ Floor Manager
Chalmers Konferens & Restauranger / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Chalmers Konferens & Restauranger i Göteborg Vill du arbeta i ett spännande företag med fokus på kvalitet och service?
Chalmers Konferens & Restauranger bedriver konferens- och restaurangverksamhet på Chalmers Campus Johanneberg och Campus Lindholmen. Bolagen innefattar tillsammans 15 restaurang-enheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner, cateringverksamhet och vi anordnar middagar och events för upp till 1000 gäster.
Detta gör oss till en totalleverantör inom service och logistik på de båda anläggningarna.
Vi arbetar med högkvalitativ mat & service och vi erbjuder en spännande arbetsmiljö i ett bra arbetsklimat. Vi är medlemmar i Visita och vi är måna om att vår personal skall trivas hos oss. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och andra personalförmåner.
Arbetsplats
Chalmers Konferens & Restauranger Lindholmen Science Park.
Arbetsbeskrivning I rollen som receptionist kommer du att vara ansiktet utåt mot gäster, besökare och intern personal. Du kommer att arbeta med att ta emot besökare och inkommande samtal. Andra arbetsuppgifter är nyckelhantering, kontorsservice såsom att hålla ett öga på lokalerna och ta hand om det som avviker och ska åtgärdas, vara kontaktperson för kontorsutrustning, vaktmästeri och IT och hämta- och sortera post. Du kommer även ta hand om interna arrangemang vid högtider och sköta planeringen kring seminarier och konferens. Som projektledare kring utvalda seminarier kommer du att boka föredragshållare, sammanställa och skicka inbjudningar, beställa och iordningsställa lunch samt ta emot talare.
Andra uppgifter är att arbeta med publikationer på webben, vara ett stöd till kommunikations-ansvarig avseende nyhetsbrev och annan typ av information.
Kvalifikationer
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt att du har tidigare erfarenhet av receptionsarbete och gästservice samt bokning av servicetjänster. En hög social kompetens är nödvändig då du kommer att ha mycket kontakt med människor både internt och externt. Mycket god engelska i tal och skrift är ett krav och övriga språkkunskaper är meriterande. Vidare är du flexibel, strukturerad, har "ordning och reda" samt har en välutvecklad kommunikationsförmåga. Arbetet kräver att du kan ta självständiga beslut, därför ser vi att du är handlingskraftig och lösningsorienterad.
Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via mail
jobb@chalmerskonferens.se senast den 2017-02-26. Intervjuer sker löpande vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte med din ansökan. Skriv "1:e Receptionist/ Floor manager" i ämnesraden.
Lön Enligt överenskommelse
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta Receptionschef Viktoria Axell,
viktoria.axell@chalmerskonferens.se Besök gärna vår hemsida
www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Anställningsform Vikariat fram till 31 december 2017, med möjlighet till eventuell förlängning. Inledningsvis 50 % med eventuell möjlighet till högre sysselsättningsgrad.
Publiceringsdatum2017-02-10Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-26
FöretagChalmers Konferens & Restauranger
AdressChalmers Konferens & Restauranger
Sven Hultins gata 4
41258 GÖTEBORG
KontorsadressSven Hultins gata 4
Jobbnummer 3313340
Observera att sista ansökningsdag har passerat.