1:e Omsorgsutredare

Svenljunga kommun, Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Svenljunga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Svenljunga, Tranemo, Borås, Gislaved, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenljunga kommun, Socialförvaltningen i Svenljunga

I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet. Det är viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.

Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet!




Publiceringsdatum
2021-10-27

Arbetsuppgifter
Som 1:e omsorgsutredare har du ett varierande och utvecklande arbete där du har möjlighet att göra skillnad. Tjänsten innebär att du är underställd enhetschef för Myndighetsutövning inom Omsorgsenheten och att du arbetsleder fem omsorgsutredare. Omsorgsenheten handlägger ärenden enligt socialtjänstlagen inom området äldre och funktionsnedsatta.
Som 1:e omsorgsutredare leder och fördelar du det ärendenära arbetet för omsorgsutredarna. Vid omsorgsutredares frånvaro svarar du för att nödvändiga arbetsuppgifter blir utförda vilket kan innebära att stötta upp med att handlägga ärenden. I tjänsten ingår att introducera nya medarbetare i de ärendenära arbetsuppgifterna.

En viktig arbetsuppgift är att ge det ärendenära stödet till omsorgsutredarna i form av metodstöd. Du ansvarar för handläggarträffar och utveckling av ärendehandläggning ihop med omsorgsutredarna. Du behöver hålla dig uppdaterad vad gäller rättspraxis, utvecklingsområden och kontinuerligt uppdatera och utveckla handläggarstöd i form av rutiner och riktlinjer. Vi håller på att införa IBIC och tänker att allt handläggarstöd ska följa IBIC-processen.
Du kommer att föra nämndens talan i förvaltningsdomstol och delta i strukturell samverkan med samarbetspartners.
Tillsammans med enhetschef kommer du att delta och driva arbetet framåt med enhetens strukturella mål och kvalitetsarbete.
Vi stöttar och utvecklar varandra och har stöd i vardagen av vår enhetschef. Vi ser framemot att få dig som ny kollega till vårt team där vi brinner för både omsorg och handläggning.



Kvalifikationer
Du är socionom eller har annan likvärdig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Vid annan utbildning än socionomprogrammet ska du ha genomgått kurs i socialrätt.
Du behöver ha erfarenhet av arbetssättet individens behov i centrum, IBIC.

Du kan skapa goda möten med brukare och anhöriga och uttrycka dig väl i tal och i skrift.
Du tar ansvar och är självständig men tycker om att arbeta i ett team och att samverka för bra lösningar med andra professionella.
Du vill arbeta tillsammans för att utveckla verksamheten och att skapa en arbetsplats där vi trivs och har roligt.

Du ska kunna använda verksamhetssystem, kunna söka kunskap i för yrket ändamålsenliga kunskapsbaser och använda word. Det är meriterande om du har kunskap i excel.
Du ska ha minst fem års erfarenhet av Myndighetsutövning inom socialtjänstens område.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenljunga kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "133/2021".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenljunga kommun (org.nr 212000-1512)

Arbetsplats
Svenljunga kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
TF Enhetschef Myndighetsutövning
Katharina Halovanic
katharina.halovanic@svenljunga.se
032518144

Jobbnummer
6073414

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenljunga kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenljunga kommun, Socialförvaltningen: