1:a linjens chef till Lunchrestaurang och kök
Landstinget i Kalmar län / Storhushållsföreståndarjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla storhushållsföreståndarjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget i Kalmar län i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Serviceförvaltningen
Serviceförvaltningen arbetar med att tillgodose vårdens behov av varor och tjänster. Serviceförvaltningen arbetar i ett ledningssystem som är certifierat enligt ISO kvalité, miljö och arbetsmiljö. Ledningssystemet är integrerat med balanserad styrning som har fokus på våra kunder, processer, utveckling, medarbetar och ekonomi.
Våra verksamhetsområden är Administration, Kost-Transport-Lokalvård, Landstingsfastigheter, Upphandling, Inköp-Centralförråd-Hjälpmedel och Tvätteri och de spänner över hela länet.
1:a linjens chef till Lunchrestaurang och kök, Länssjukhuset Kalmar
Tillsvidareanställd
SF:2011:16
Arbetsplats: Placering på Länssjukhuset i Kalmar inom Basenhet Kost-Transport-Lokalvård
Du ska som 1:a linjens chef dagligen leda och utveckla arbetet inom ditt ansvarsområde. Ditt chefsområde består av Lunchrestaurangen på Länssjukhuset och Café på Landstingets kansli. I ditt ansvarsområde ingår också del av produktionsköket där du samverkar med en chefskollega. Produktionsköket lagar mat både till inneliggande patienter (ca 400port)och till Lunchrestaurangen (ca 500port). Du har personalansvar för ett 20-tal medarbetare.
Uppdraget kräver att du har vilja och förmåga att leda och motivera din personal på ett lärande och utvecklande sätt. Vi förutsätter att du som ledare har hög social kompetens och har ett öppet, engagerat och kunnigt ledarskap. Du är kommunikativ, mål- och resultatorienterad och har ett strategiskt förhållningssätt.
Arbetet innebär daglig kontakt med olika kundgrupper såsom anställda, besökare till sjukhuset och företrädare för vården. Detta kräver att du är bra på att skapa och underhålla relationer samt att du är tydlig i din kommunikation, både skriftligt och muntligt. I ditt uppdrag ingår att på bästa sätt tillvarata basenhetens och förvaltningens intressen genom att utveckla mål och strategier för verksamheten. Du har ekonomi- och personalansvar för din verksamhet. Du är underställd basenhetschefen och ingår i basenhetens ledningsgrupp.
Kvalifikationer: Vi söker dig som har högskoleutbildning från kostvetarprogrammet/kostekonomprogrammet och/eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser även att du har utbildning/erfarenhet inom ledarskap, organisation och administration. För att lyckas och nå framgång i arbetet behöver du praktisk erfarenhet från att leda arbete i Restaurang, Café och Storkök.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och goda ledaregenskaper. Vi värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
B-körkort är ett krav.
Till ansökan bifogar du en beskrivning på hur du ser på chef-ledarskap samt på förbättrings och utvecklingsarbete generellt sett.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV.
Läs gärna mer om oss:
www.ltkalmar.se/Publiceringsdatum2011-02-09KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträdesnarast efter överenskommelse
ErsättningFast lön
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i Din ansökan
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-28
Ansökningar tas endast emot via Landstinget i Kalmar Läns e-rekryteringssystem:
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktBasenhetschef Åsa Andersson, tel: 0480-814 98,
asa.andersson@ltkalmar.seFacklig kontaktLedarna: Marie Westerlund, tel: 0490-863 37, 070-571 65 03
SKTF: Karin Nimblad, tel: 0480-817 51
Kommunal: Jan Wolgers: 0480-818 06, mobil 073-812 63 35
FöretagLANDSTINGET I KALMAR LÄN
AdressLANDSTINGET I KALMAR LÄN
Box 601
39126 KALMAR
KontorsadressStrömgatan 13
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0480-84000
Faxnummer: 0480-84197
Jobbnummer 846660
Observera att sista ansökningsdag har passerat.