1:a linjechef Gynavdelningen Falu lasarett
Landstinget Dalarna / Ekonomichefsjobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Välkommen till Landstinget Dalarna! Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete där vår ambition är att göra skillnad för många människor.
Landstinget Dalarna är länets största arbetsgivare med över 8 800 medarbetare inom en mängd olika yrkesområden. Vi bedriver hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning, samt ansvarar för kollektivtrafiken i länet. Efter årsskiftet blir vi en länsregion med utökat uppdrag och som nya Region Dalarna kommer vi att fortsätta arbetet med att utveckla vårt län för framtiden.
ARBETSBESKRIVNING
Vill du ta över rodret på en välfungerande avdelning?
Vår nuvarande chef går till andra uppgifter inom Kvinnosjukvården, och vi söker därför en ersättare.
Avdelningen har ca. 45 medarbetare med olika professioner.
Som 1: a linjens chef har du verksamhetsansvar, personal- och arbetsmiljöansvar samt ansvar för avdelningens ekonomi. Du bidrar som en del av ledningsgruppen till utvecklingen för hela Kvinnosjukvården i länet, och har även en förmåga att tänka verksamhetsövergripande gentemot övrig hälso- och sjukvård.
Landstinget Dalarnas chefspolicy innebär bland annat att
• Du tar aktivt ansvar för din verksamhet, dina medarbetare och ekonomin och företräder alltid arbetsgivaren.
• Du kommunicerar verksamhetens uppdrag och mål med dina medarbetare som får tydliga uppdrag och arbetsuppgifter.
• Du utvecklar verksamheten genom att ta till vara medarbetarnas initiativ till ständiga förbättringar och initierar/driver själv utvecklingen i samverkan med medarbetarna.
• Du har intresse, vilja och ambition att utvecklas i din chefsroll och får också stöd för sådan utveckling.
• Du känner till dina rättigheter och skyldigheter utifrån gällande lagar, avtal och andra styrande dokument
KVALIFIKATIONER
Som chef är det viktigt att du kan kommunicera, delegera, motivera och leda arbetet.
Publiceringsdatum2018-11-21KvalifikationerDu har eller har haft en kvalificerad ledarroll i ditt tidigare yrkesliv.
Meriterande:
Leg. sjuksköterska eller annan relevant vårdutbildning. Chefserfarenhet och/ eller kvalificerad ledarskapsutbildning. Erfarenhet av kvalitetsarbete och förändringsarbete utifrån en ledande position. Erfarenhet från landstinget Dalarnas eller annan organisations personaladministrativa system.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som har ett engagerat ledarskap och har förmåga att organisera, analysera och ta beslut för verksamhetens bästa. Du har förmåga att se din roll ur olika perspektiv. Du visar intresse, lyssnar och har ett coachande förhållningssätt gentemot personalen. Du passar in i chefspolicyn enligt ovan.
Tjänsten som 1:linjenschef är ett tidsbegränsat förordnande och du erhåller en tillsvidareanställning i grundprofessionen.
Landstinget Dalarnas uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Vi ansvarar även för kollektivtrafiken i länet. Till dessa verksamheter behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Vi är, som Dalarnas största arbetsgivare, en viktig del av utvecklingen i länet.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare. VIsstidsförordnande som chef, tillsvidareanställning i grundprofession.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-09
Ange följande referens när du ansöker: 50:2018:1119
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAgneta Romin
agneta.romin@ltdalarna.se 023-491155
FöretagLANDSTINGET DALARNA
AdressLANDSTINGET DALARNA
Box 712
79129 Falun
KontorsadressLandstingshuset, Vasagatan 27, Falun
Jobbnummer 4470224
Observera att sista ansökningsdag har passerat.