15 månaders konsultuppdrag - Redovisningsassistent till innovati

Delta Consulting AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Delta Consulting AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Inför kommande föräldraledighet hjälper vi nu vår kund att hitta en redovisningsassistent som kommer att ansvara för den norska och danska leverantörsreskontran!

Start: Omgående
Längd: 15 månader
Arbetsort: Stockholm

Vår kund

Är du en duktig redovisningsassistent och söker en ny utmaning i en stimulerande och kreativ miljö i form av ett långt konsultuppdrag? Då har vi det perfekta uppdraget för dig! Delta Consulting söker nu en redovisningsassistent till ett innovativt mediabolag i centrala Stockholm.

Arbetsuppgifterna för uppdraget innefattar ansvar för den norska och danska leverantörsreskontran. Du kommer bli en del av en högpresterande ekonomiavdelning där alla hjälps åt och arbetar som ett lag. Vi söker dig som trivs att arbeta med leverantörsreskontra och som är van att hantera hela leverantörsflödet. Du kommer att få en gedigen onboarding samt överlämning från medarbetaren som går på föräldraledighet, vilket ger dig de bästa möjligheterna för att kunna göra ett bra jobb!

Publiceringsdatum
2021-10-14

Profil
• Tidigare erfarenhet från större ekonomiavdelningar där du arbetat med leverantörsreskontran
• Det är meriterande om du tidigare arbetat på ett skandinaviskt bolag
• Med fokus på den danska och norska leverantörsreskontran är du behjälplig både till interna och externa partners, varför vi tror att du motiveras av att ge god service.
• Du har goda kunskaper i Excel och har lätt för att lära dig nya affärssystem
• Ansvarstagande, prestigelös, kommunikativ & serviceminded är ord som beskriver dig väl, och du är bekväm i en stödjande roll där samarbete och kommunikation är av stor vikt
• Du är initiativtagande och kan självgående leverera "rätt och i tid"

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Leverantörsreskontran för Norge och Danmark
• Hantera hela leverantörsflödet; från att lägga upp nya leverantörer, kontera & hantera attestflöden, till att göra betalningar och diverse registervård.
• Självständigt klara av leverantörsreskontrans delar av bokslutet
• Matchning av hyreskontrakt
• Tät kontakt med andra i ekonomiavdelningen vid bokslut
• Ta fram material och ha kontakt med revisorerna

Skallkrav:

• Minst 1-2 års erfarenhet av leverantörsreskontra-arbete
• Tidigare erfarenhet från ett företag med stora transaktionsflöden
• Goda kunskaper i Excel
• Svenska - flytande i tal och skrift
• Engelska - goda kunskaper

Meriterande:

• Erfarenhet i affärssystemet - Microsoft Dynamics 365
• Erfarenhet i försystemet för leverantörsreskontran - Basware Invoice Ready
• Högskoleutbildning inom ekonomi
• Tidigare erfarenhet av ekonomiarbete från stort bolag inom mediebranschen

Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!

careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)

Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!

Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.

Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.

Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Delta Consulting AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Delta Consulting AB (org.nr 559144-8575), https://www.deltaconsulting.se/

Jobbnummer
6042955

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Delta Consulting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Delta Consulting AB: