1-Line support IT tekniker
Fonus / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fonus i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Fonus är en folkrörelseägd koncern med ca 2500 medlemsorganisationer i hela landet. Fonus, ekonomisk förening har dotterbolag inom begravning i Norge och Sverige, samt Familjens jurist i Sverige AB som är Sveriges största juristbyrå inom familjejuridik. Fonus är störst i Norden inom begravning och koncernen har en omsättning på drygt 800 miljoner fördelat på 309 kontor och ombud. Koncernen har egen tillverkningsindustri och ett kunskapscenter - FonusAkademin. All begravningsverksamhet är kvalitetscertifierad av Lloyd's Register Quality Assurance.
Din del i helheten
Du blir en del av Fonus - ett rikstäckande företag som har viljan att utvecklas och en stark vi-känsla. Hos oss möter du en lärande gemenskap där vi drar nytta av varandras kunskap och personliga kvaliteter.
I rollen som 1-Line support IT Tekniker kommer du att vara en viktig del i vårt IT team med ansvar att ta hand om vår 1-line support genom att avhjälpa, koordinera och följa upp frågor och felanmälningar från våra användare. I arbetsuppgifterna ingår även installation av datorer, självständig felsökning samt att hantera rutiner och interna bestämmelser och vara delaktig i att utveckla dessa.
Fonus IT är en IT avdelning utöver det vanliga som har en central funktion i de ambitioner som verksamheten har. Vi har en kamratlig vi-känsla och en stor lojalitet mot våra medarbetare inom hela koncernen. Framför oss har vi spännande utmaningar och kommer vara en viktig del för att utveckla verksamheterna inom koncernen med hjälp av kommande utvecklingsprojekt.
Vad rollen kräver
För rollen krävs det att du har ett stort intresse av IT och utveckling samt att du är en utåtriktad, analytisk och stresstålig person som tycker om att hjälpa kunder och medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du bör även vara praktiskt lagd, en problemlösare samt ha förmågan att arbeta självständigt. Du har grundläggande IT-kunskaper så som Office paketet, Windows XP/ 7. Vi förutsätter att du har tidigare erfarenhet av att felsöka och avhjälpa problem samt administrera AD miljö. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av servicedesk/support. Att du har förmågan att uttrycka dig tydligt på svenska och engelska i såväl tal som skrift är ett krav, liksom B-körkort.
För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Richard Ryderstedt, IT-chef:
richard.ryderstedt@fonus.seVill du möta meningsfulla utmaningar på alla plan?
Välkommen med din ansökan med ditt löneanspråk på fonus.se/arbeta-pa-fonus senast den 28 september 2012.
Publiceringsdatum2012-09-12Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFonus
AdressFonus
Liljeholmstorget 7, 5tr
11794 STOCKHOLM
Jobbnummer 1337903
Observera att sista ansökningsdag har passerat.