1´st-line, teknisk support
Ventelo Sverige AB / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ventelo Sverige AB i Skövde,
Jönköping,
Linköping,
Örebro,
Göteborg eller i
hela Sverige 1st line supporten ansvarar för den tekniska supporten av telefoni och IP tjänster och hör till avdelningen "Operations". Du som supporttekniker kommer att vara del av 1st line supportgruppen Teknisk Support som främst jobbar med att lösa tekniska problem och ger initialt supportstöd till 2nd line support. Till vardagen hör bl.a. - Felsökning, kontroll och analys av inkomna tekniska ärenden. - Återkoppling av lösningar och framsteg till slutkund. - Information till kundservice via intranet vid större fel. Tjänsterna man jobbar med är bl.a.Internet och VPN tjänster för företag, Mail, Mobilt Internet, analog telefoni och SIP baserad telefoni.
Du förutsätts ha en god allround kompetens inom kommunikation, fast telefoni, Mobilt och Internet
Kompetens och egenskaper: Du skall ha erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från helpdesk eller support, men även tidigare jobb med liknande tjänster är meriterande. Du ska ha en teknisk läggning samt en vilja att lära och utvecklas till vilket du kommer att få goda möjligheter via ett brett ansvarsområde för IP baserade tjänster. Det är viktigt att vara driven och metodisk, med ett genuint intresse för datorer, nätverk och problemlösning. Du som person skall vara utåtriktad, noggrann och stresstålig.
Anställningen inleds med en utbildning och du kommer även få gå bredvid våra erfarna handläggare för att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas på ditt nya arbete. Du har fast lön enligt avtal det finns även god möjlighet till bra provision. Anställningsformen är heltid och tillsvidare.
Vi arbetar med löpande urval och om vi bedömer dig passa vår profil kommer Du kallas till en intervju på vårt kontor i Skövde
Önskad erfarenhet:
• Goda kunskaper inom LAN och LAN-utrustning som routrar, switchar, trådlösa nätverk och vanliga typer av modem.
• Goda kunskaper i TCP/IP och en god förståelse för hur nätverk och internet fungerar.
• God förståelse för OSI modellen.
• Goda kunskaper i Windows OS.
• Du skall, såväl på svenska som på engelska, uttrycka dig korrekt i tal och skrift.
• Mycket god social kompetens, då kontakt både externt och internt är mycket viktigt i det dagliga arbetet.
• Meriterande kunskaper:
OS X, Linux och Unix
Cisco IOS, Huawei samt DSLAM- och ADSLteknik
Grundläggande kunskaper i RF och signalteknik
Publiceringsdatum2012-01-09Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Till en början avser tjänsten vikariat som därefter kan övergå i tillsvidareanställning.
ErsättningFast lön
Enligt kollektivavtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-08
Ange "teknisk support" i ämnesraden vid mailansökan.
Ange följande referens när du ansöker: Teknisk support
Ansökan kan skickas till e-postadress:
tony.soderberg@ventelo.seFöretagVentelo Sverige AB
AdressVentelo Sverige AB
LÅNGGATAN 19
54130 SKÖVDE
KontorsadressLÅNGGATAN 19
SKÖVDE
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0500-494900
Jobbnummer 1122608
Observera att sista ansökningsdag har passerat.