1 st line Support / Supporttekniker

Bravura / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-04-13

Företaget
Ricoh är ledande inom dokument- och informationshantering och är en rikstäckande organisation med cirka 650 anställda. Verksamheten bedrivs på 23 orter runt om i landet samt genom samarbete med ytterligare cirka 10 återförsäljare. Företagets idé är att erbjuda heltäckande lösningar för kunders IT-miljöer genom ett brett utbud av tjänster, mjukvaror, utrustning och konsultverksamhet. Du sitter i helt nya kontorslokaler i Malmö och erbjuds ett positivt arbetsklimat med god stöttning från närmsta chef och goda möjligheter till utveckling


Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker på detta företag kommer du arbeta med firstline och support mot flera av företagets kunder. Fokus i denna roll är förvaltning och bra kundservice där ärendena du tar hand om kan vara av mycket varierande karaktär. I rollen som firstline support/supporttekniker är din huvudsakliga uppgift att hantera inkommande IT-ärenden per telefon eller mail. En stor del av arbetet är att snabbt kunna bedöma och kategorisera de inkommande ärendena för att kunna bedöma om det är du som ska lösa uppgiften eller om det ska vidare till 2:nd eller 3:d line. Oavsett var ärendet hanteras är det du som ansvarar för återkopplingen till användaren. Därmed har du daglig kundkontakt och hanterar bland annat incidenthantering, felsökning och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö. Är du rätt person finns mycket goda möjligheter till fortsatt utveckling inom företaget.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning
• Kunskaper inom Windows OS
• Grundläggande nätverk- och serverförståelse
• Tidigare erfarenhet av serviceyrke eller telefonsupport (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
• Vi ser gärna att du är certifierad i ITIL (meriterande)

För att lyckas i rollen behöver du var en tekniskt kunnig och serviceinriktad person som är engagerad och sätter kunden i fokus. Du har en god problemlösningsförmåga med en lösningsorienterad inställning och kan arbeta fokuserat även i stressiga miljöer. Du är noggrann i ditt arbete och trivs i en roll där det ställs höga krav på god service.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskomelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: servicedesk, support, supporttekniker, IT-support, windows, nätverk, 1st line, Malmö, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrika Hill fredrika.hill@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1280

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4081088

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: