1 behandlingssekreterare

Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg / Socialsekreterarjobb / Valdemarsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Valdemarsvik, Åtvidaberg, Söderköping, Norrköping, Västervik eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg i Valdemarsvik

Nu söker vi på Råd och Stöd i Valdemarsvik en första behandlingssekreterare, då vår nuvarande går i pension. Är du den vi söker? I den lilla kommunen finns möjligheterna att skapa och påverka, med nära till samverkan med flera aktörer, ta chansen och utveckla med oss.
Teamet på Råd och Stöd ska bestå av sex medarbetare, varav en förste behandlingssekreterare, tre stycken familjebehandlare och två behandlare inriktat mot beroende. Vi jobbar som ett team och samarbete, flexibilitet och ge och ta är viktigt i vår grupp. Vi är lösningsfokuserade och mår gott på arbetet. Vi behöver en förste som är van att leda och fördela uppgifter, som ser människan och håller ihop trådarna. Du blir en av oss med uppgiften att vara både länken till enhetschefen och vara en del av mötet med klienterna.
Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E 22. Kommunen har ca 7 900 invånare. Här finns en enastående natur med skogen och kommunen är en pärla vid Östersjöns enda fjord, Valdemarsviken. Vi är just nu i ett speciellt utvecklingsskede och vill skapa en verksamhet för framtiden. Vi står inför ett generationsskifte och har behov av att rekrytera medarbetare som vill vara med i ett spännande arbete med att forma vårt stöd- och omsorgsarbete.
Sektor Stöd och omsorg har ca 350 medarbetare som arbetar inom socialtjänst, äldreomsorg och med funktionshindrade eller inom hälso- och sjukvård. Vårt uppdrag är omfattande och en viktig del av den samhällsservice vi vill ge våra kommuninvånare.




Publiceringsdatum
2022-09-05

Arbetsuppgifter
Inom Råd och stöd i Valdemarsvik vill vi arbeta nära individen och vägen till oss ska vara enkel. Vi vill hitta vägarna och skapar tillfällen för möten och samverkan så det ska fungera i en helhet.
I vår verksamhet Bojen riktar vi oss primärt till personer över 18år som har ett beroende eller riskbruk av alkohol, droger eller spel om pengar. Vi arbetar framförallt på uppdrag av socialtjänsten men har även en rådgivande del. Vi möter även anhöriga till individer med beroendeproblematik.
Den stora delen av Råd och stöds arbetsuppgift är familjebehandling. Vi arbetar både på service där medborgare själv söker oss och på uppdrag från socialtjänsten. Vi anpassar vårt arbetssätt efter behov och arbetar både i form av telefonsamtal, platssamtal och hembesök.
Din roll är att hålla ihop gruppen som ofta befinner sig på olika platser både fysiskt och i arbetsuppgifter. Du blir spindel i nätet som fördelar ärenden, skapar forum för samverkan. Coaching i vardagen och stöd i de krävande situationerna. Du ingår i ledningen på individ och familjeomsorgen och driver utvecklingsfrågor för gruppen. Du har även en nyckelfunktion i samverkan med övriga aktörer i kommunen och utanför.
Vi satsar på stöd i vardagen, personaltäthet och utveckling inom hela Individ och familjeomsorgen. Vill du vara med på vår resa? Då är du rätt person - välkommen med din ansökan?



Kvalifikationer
Socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av socialt arbete och är van i samverkan med myndighet och andra aktörer.
Du har erfarenhet av ledarrollen och är trygg i dig själv och din profession.
Vi söker dig som är engagerad och lösningsfokuserad med förmåga till nytänkande. I arbetet på en liten enhet krävs att du är flexibel, välstrukturerad samt kan arbeta självständigt. Utöver god samarbetsförmåga har du även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. I den lilla kommunen är relationerna viktiga och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Är du en person som har mod och vilja att jobba i ett av de mest spännande yrken som finns så kan du vara personen vi söker.
B-körkort är ett krav.
OBS! Ansökningarna kommer att behandlas löpande, så vänta inte med din ansökan.
Har du frågor kontakta 1:e behandlingssekreterare Eva-Britt Öfjäll eller IFO-chef Sandra Gullberg via kommunens växel på tel. 0123-191 00.
Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka.
Anställningen är heltid och tillsvidare. Tjänsten tillsätts under förutsättning av erforderliga beslut tas.
Vi har flexibel arbetstid.
Vi har friskvårdspeng upp till 2500 kr per år.
Inför rekryteringsarbetet ha vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ansökan
Läs mer om Valdemarsviks kommun på www.valdemarsvik.se
Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel 0123-191 00.
Sista ansökningsdag 2022-09-23

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-12-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1153389/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Valdemarsviks kommun (org.nr 212000-0431)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg

Kontakt
IFO-chef
Sandra Gullberg
0123-191 00

Jobbnummer
6946382

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Valdemarsviks kommun, Sektor Stöd och Omsorg: