Upphandlare

Kristianstads kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Kristianstad
2017-08-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Upphandlare" (publicerad 2021-03-19) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



Upphandlingsenheten har till uppdrag att leda, samordna, stödja och genomföra upphandlingar till kommunens samtliga verksamheter.

Vi jobbar med upphandling på ett strategiskt, insiktsfullt och kvalitativt sätt.

Upphandlingsenheten, en del av ekonomi- och upphandlingsavdelningen, ska vara kommunens främsta verktyg för att utbilda, implementera och säkra att all upphandling inom kommunen görs på affärsmässiga grunder och följer organisationens riktlinjer. Enheten arbetar med avtalsuppföljning och ansvarar även för och driver kommunens e-handel med egen webbutik samt leverans via samordnad varudistribution. Enheten består av åtta upphandlare, avtalscontroller, e-handelssamordnare och upphandlingschef.

Publiceringsdatum
2017-08-01

Dina arbetsuppgifter
Som upphandlare i Kristianstads kommun jobbar du såväl med kommunövergripande upphandlingar som förvaltningsspecifika. Du ansvarar du för hela upphandlingsprocessen, ditt ansvar sträcker sig från behovs- och uppdragsanalys, till framtagande av förfrågningsunderlag, utvärdering, avtalsskrivning och avtalsuppföljning.

Du kommer att driva och genomföra upphandlingar både självständigt och tillsammans med andra. Arbetet sker ofta i projektform, i nära samarbete med medarbetare från olika delar av verksamheten, där du som upphandlare projektleder ramavtalsupphandlingar eller jobbar du tillsammans med projektledare. Du kommer även att fungera som avtalsansvarig och leverera god service i upphandlingsfrågor till kommunens verksamheter.

I jobbet ingår att genomföra utbildningsinsatser för beställare och användare av upphandlingssystemet i samråd med förvaltningens inköpssamordnare. Du är även delaktig i att administrera dina avtal (t ex med pricat) till webbutiken och säkerställer att avtalsdatabasen innehåller tydlig information till kommunens beställare. Vi använder oss av upphandlingssystem Kommers.

Kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik (minst 60 hp), eller yrkeshögskoleutbildning inom upphandling eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet från att ha genomfört upphandlingar. God förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift, datorvana och kunskaper i Officepaktet behövs för jobbet.

Det är meriterande om du är certifierad eller diplomerad upphandlare enligt SOI, Silf eller motsvarande. Det är också meriterande om du har god kunskap om och har arbetat med upphandlingar inom Lagen om offentlig upphandling. Övrigt som är meriterande är arbetslivserfarenhet inom sälj- eller inköpsverksamhet, kunskap om AF AMA, erfarenhet av entreprenadjuridik, upphandlingssystem Kommers.

I jobbet har du ett utåtriktat och konsultativt förhållningssätt där dina pedagogiska färdigheter och din förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt kommer väl till pass. Det är viktigt att du är noggrann, analytiskt, har initiativförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Självklart har du en positiv attityd till utmaningar i arbetet och samarbetar väl med andra.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är centralt i Kristianstad i moderna lokaler i Rådhus Skåne i direkt närhet till tåg- och busstation.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa upphandlingschef Martin Gomér på tfn 044-13 52 13 (tillgänglig från v 32).

Sista ansökningsdag är 2017-08-22.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-22
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2017/676
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Gomér 044-13 52 13

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3621727

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: