Upphandlare

Kristianstads kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.



Publiceringsdatum
2021-03-19

Arbetsuppgifter
Som upphandlare ansvarar du för att planera och genomföra flera parallella processer främst inom varu- och tjänsteupphandlingar. Du agerar operativ projektledare och arbetar i nära samarbete med beställare och andra sakkunniga inom kommunen. I rollen kommer du genomföra upphandlingar, från behovsanalys till tecknat avtal tillsammans med representanter från kommunens verksamheter och därefter implementera, administrera samt följa upp avtalen.

I arbetet med att säkerställa avtalsefterlevnaden har upphandlingsenheten under flera år arbetat med ett internt e-handelssystem kopplat till varuramavtal och ligger i Sveriges framkant inom området.

Du kommer i denna roll vara kontaktperson i upphandlingsrelaterade frågeställningar mot avdelningen gemensam service, som svarar för bemanning, lokalvård, fordon och transport, måltid och intern service. På upphandlingsenheten är vi 12 medarbetare fördelat på åtta upphandlare, avtalscontroller, ekonomiadministratör, e-handelssamordnare samt upphandlingschef. Vi arbetar även nära kommunens miljöstrateger och förvaltningarnas inköpssamordnare.

Möjligheten att bredda arbetsuppgifterna så att de omfattar upphandling av byggentreprenader. Det finns även möjligheter att medverka i upphandlingsenhetens strategiska arbete.



Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning såsom universitets- högskole- eller yrkeshögskoleutbildning inom ett relevant område för arbetsområdet. Har du tidigare erfarenhet av offentlig upphandling, inköp, juridik eller annan erfarenhet som vi bedömer som likvärdig är det meriterande. Du har grundläggande datorkunskaper samt kunskap i Word och Excel. Vidare behärskar du svenska obehindrat i tal och skrift. Vi ser gärna att du har vana vid att skriva tjänsteskrivelser och formella dokument i offentlig organisation.

Du som person har ett utåtriktat och konsultativt förhållningssätt där dina pedagogiska färdigheter och din förmåga att skapa goda relationer kommer väl till pass. Det är viktigt att du är noggrann, analytiskt, strukturerad och har initiativförmåga. Självklart har du en positiv attityd till utmaningar i arbetet och samarbetar bra med andra. I arbetet ingår att stötta verksamheter i olika frågor inom upphandlingsområdet och därför har du en hög servicenivå och trivs med mycket kontakter internt som externt.


ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor. Från den 1 januari 2021 finns också all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Kristianstads Kommun med Jurek Rekrytering & Bemanning. För frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Holmberg.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KLK-2021-17".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)

Arbetsplats
Kristianstad kommun, Ekonomi- och upphandlingsavd

Jobbnummer
5639262

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: