SW Söker VD-sekreterare med ansvar för styrelseadministration

SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du jobba i en framtids bransch som tänker på miljön?

Tillsammans med vår kund söker vi dig som vill arbeta som VD sekreterare. Tillträde är snarast möjligt. Kunder sitter i söderort. Tjänsten är med tillträde omgående och 6 månader med anställning hos SW sen är tanken att du ska bli överrekryterad till kunden.

Tjänstebeskrivning:

I din roll som VD-Sekreterare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara styrelseadministration, ansvara för framtagande och kvalitetssäkring av styrelsehandlingar, planering av styrelsemöten, styrelseresor och konferenser med mera. Sekreterare i styrelsen och i ledningsgruppen. Bistå ledningen vid kontakter och möten med ägare, myndigheter och andra externa intressenter, t.ex. hjälpa till med att ordna ägarmöten och skriva remissvar. Bistå med administration kring budget för styrelse-, ägar- och ledningsaktiviteter. Vidare kommer du att assistera VD och ledningsgrupp i allmänt förekommande arbetsuppgifter.

Lämplig bakgrund och personliga egenskaper

Vi ser gärna att du har en utbildning inom ekonomi eller juridik. Om studier har haft inriktning mot offentlig förvaltning eller/och statskunskap är det meriterande. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom b.la. Aktiebolagslagen och kommunallagen.

Det är viktigt att du har erfarenhet att ha arbetat i en politiskt styrd organisation, gärna t.ex. som nämndesekreterare eller planeringssekreterare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva projekt och protokollskrivning.

Som person har du en god organisatorisk förmåga och har en förmåga att ta egna intuitiv då arbetsuppgifterna innebär att självständigt leda och driva aktuella frågor. Vidare är du stresstålig, har lätt att förhålla dig till förändrade omständigheter samt har god förmåga att samarbeta.

Övrig information

Ovanstående tjänst är ett konsultuppdrag från nu och 6 månader framåt med anställning hos SW. Det finns stor chans till överrekrytering till kunden efter 6 månader. Ansök tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emma Levin på telefonnummer 08-407 55 70, emma.levin@sw.se. Du har Tillträde snarast möjligt.

Konsult hos SW

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.

Läs mer på www.sw.se (http://www.sw.se) och gilla oss på Facebook!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2017-04-26

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin emma.levin@sw.se Telefonnummer: 08-407 55 70

Företag
SW

Adress
SW
Humlegårdsgatan 20
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, Stockholm

Jobbnummer
3461529

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: