Supporttekniker till CompuGroup Medical i Solna

Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du vara med och forma Sveriges digitala vårdinformationssystem? Är du en tekniskt kunnig person som tycker om att söka lösningar på problem? Då kan detta vara rätt uppdrag för dig. Vi söker nu en Supporttekniker till vår attraktiva kund CompuGroup Medical med placering i Solna. Uppdraget är på heltid med förväntad start omgående och kommer att pågå i 6 månader, med goda möjligheter till förlängning eller övertag för rätt person.

Du kommer under detta uppdrag att bli anställd som en av våra uppskattade konsulter. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2021-11-11

Om tjänsten
CGM arbetar mot visionen om att Sverige ska vara världsledande på e-hälsa 2025. Det gör de genom att utveckla innovativa och tekniskt avancerade produkter och tjänster som ska stötta vårdpersonalen i deras dagliga arbete, göra det möjligt för patienten att vara delaktig i sin egen vård, bidra till forskningen och vara med och driva innovationsarbetet inom vården. CGM är marknadsledande leverantör av IT-lösningar och kommunikationstjänster till hälso- och sjukvården i Sverige.

Connectivity ansvarar för utveckling och förvaltning av bolagets eTjänster: lösningar för integrationer till nationella och regionala plattformar, e-hälsolösningar samt interaktion direkt med patienten. De arbetar tätt tillsammans med utvecklingsavdelningarna för våra journalsystem samt våra drift- och supportavdelningar.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Att arbeta med drift och support av e-tjänster hos CGM innebär att vara expert på hur deras produkter ska installeras, konfigureras och användas för att på bästa sätt stödja våra kunders verksamheter. Det dagliga arbetet innefattar övervakning av tjänsterna och felsökning och problemlösning när det behövs. I arbetet ingår också en mer administrativ del som innebär att öppna och stänga tjänster för kunder, bevaka och förnya certifikat och liknande.

Du har i din roll ett nära samarbete med dina kollegor i gruppen där ni hjälps åt med att prioritera och hantera ärenden och sysslor. I arbetet samarbetar du även med andra avdelningar, framför allt utvecklingsavdelningen och journalsystemssupporten.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av brett arbete inom IT, gärna i tekniska roller med felsökning och support. Den här rollen innehåller såväl tekniska utmaningar som rutinmässiga administrativa arbetsuppgifter. Som person är du ansvarskännande, noggrann, mål- och kvalitetsmedveten med hög administrativ förmåga att planera och dokumentera ditt arbete och att dela med dig av din kunskap. Du tycker om att söka lösningar på problem och har en god pedagogisk förmåga och ett intresse för hur IT-system kan hjälpa verksamheten.

Vi vill att du har en relevant utbildning och ser gärna att du har kunskap eller erfarenhet av följande:

• Windows Server, inklusive certifikatshantering
• Administration av IIS och webbtjänster
• Databashantering (SQL Server, SQL-script, lagrade procedurer, databasadministration)
• xTrade (från xWare) eller annan integrationsplattform är mycket meriterande
• Nätverk och brandväggar (grundläggande kunskap)
• Batchscript och Powershell (grundläggande kunskap)
• Sveriges hälso- och sjukvård, gärna Ineras tjänster

Det är meriterande om du har erfarenhet från IT-arbete inom hälso- och sjukvården och det är naturligtvis en fördel om du sedan tidigare har erfarenhet av att ha arbetat med våra e-tjänster eller har annan EDI-kompetens. Att kunna tala och skriva god svenska krävs för att arbetet ska fungera bra.

Vi tycker att det är viktigt att du gillar att arbeta i team och har lätt för att kommunicera samt att du trivs med att arbeta flexibelt i en föränderlig miljö, där oväntade arbetsuppgifter tillhör vardagen. Mycket av det dagliga arbetet bedrivs med egna verktyg så det är en del att lära sig initialt. Vi sätter stort värde på de personliga egenskaperna och för rätt person finns goda möjligheter till en långsiktig kunskapsutveckling.

Om verksamheten
CGM är ett världsledande globalt e-hälsobolag med 5 000 anställda i 19 länder. Med en kundbas på ca 400 000 kunder arbetar vi med läkare, tandläkare, sjukhus, apotek och hälsonätverk i 55 länder. Genom våra kompetenta medarbetare kan vi erbjuda de bästa lösningarna inom e-hälsa. CGM har funnits på den svenska e-hälsomarknaden i snart 30 år och levererar effektiva och säkra lösningar till såväl enskilda mottagningar som till kliniker, sjukhus, kommuner samt landsting och regioner. Vi utvecklar våra produkter i nära samarbete med användarna med målsättningen att på ett användarvänligt och effektivt sätt stödja hela vårdkedjan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "61597".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Uppsala AB

Kontakt
Helena Eriksson
Helena.eriksson@poolia.se
072-079 87 00

Jobbnummer
6112870

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: