Scania söker strategisk inköpare

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
2024-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Scania söker strategisk inköpare" (publicerad 2024-03-11) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Uppskattar du att jobba i en global dynamisk miljö? Vill du lära dig nya saker och göra skillnad?

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje och Scania General Purchasing ansvar för globalt inköp av indirekt material till Scanias samtliga anläggningar, ofta i samarbete med övriga brand inom Volkswagen gruppen.

Som strategisk inköpare på Scania ansvarar du för inköp av produkter eller tjänster enligt företagets behov till bästa möjliga kostnad, kvalitet, leverans och hållbarhet samtidigt som du tar hänsyn till den senaste tillgängliga tekniken.

Publiceringsdatum
2024-01-18

Arbetsuppgifter
En av våra inköpare går vidare till nya utmaningar och vi söker därför en ny medarbetare till vår grupp och till segmentet Building & Construction.

Den huvudsakliga arbetsuppgiften innebär att du som ansvarig inköpsrepresentant deltar i byggnadsprojekt och har till uppgift att leda leverantörsförhandlingar, presentera resultat i besluts forum och ingå kommersiella avtal för att skapa bästa värde för Scania. Det kräver också aktivt deltagande i att förankra, utmana och anpassa företagets behov mellan olika funktioner för att uppnå gott samarbete och resultat.

Dina huvuduppgift som inköpare på Scania Indirect and Commercial Operations Procurement är att;

Driva, samordna och implementera strategiska inköpsaktiviteter inom ditt ansvarsområde för att hantera kraven, säkra konkurrenskraft och leverans.

Utreda och utveckla förbättringsaktiviteter för att förbättra leveransen, öka konkurrenskraften och effektivisera förvaltningen av området

Aktivt utveckla befintliga och framtida leverantörer i linje med Scanias höga krav.

Kvalifikationer
Du har ett starkt kommersiellt driv och ett strategiskt tankesätt.
Vi letar efter en kandidat som har en kandidatexamen / magisterexamen och minst tre års relevant arbetslivserfarenhet.

Du är professionell, strukturerad och flexibel samt tar gärna egna initiativ för att uppnå önskat resultat. Du kommer att arbeta med många kontakter på olika nivåer, så god förhandlings-, kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande.

Du är välorganiserad och analytisk, har ett högt tempo och kan skapa strategiska, omfattande lösningar för att uppnå överenskomna mål. Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter, vågar utmana nuvarande arbetssätt och arbetar både självständigt och i team.

Eftersom du kommer att kommunicera med internationella och lokala leverantörer, samt kollegor runt om i världen, måste du vara flytande i både svenska och engelska.
Tidigare erfarenhet inom Building & Construction eller projektledning är meriterande.

Din grupp
Vi är idag ett team på åtta personer med olika bakgrund, ålder och utbildningar.
För att passa in så är du bekväm med att ta plats, göra din åsikt hörd, våga ifrågasätta arbetssätt och metoder, dela tankar och idéer men även vara open-minded för nya.

Scania erbjuder
Scanias kultur kännetecknas av öppenhet, mångfald och respekt för individen. För rätt person som tar eget ansvar för sin utveckling erbjuder Scania många möjligheter till en spännande karriär, i Sverige eller utomlands, specialist eller som ledare - du väljer.

Som anställd har du även tillgång till våra egna pendlarbussar som tar dig till och från Cityterminalen i Stockholm eller Liljeholmen direkt till vår anläggning i Södertälje varje dag. Vi har även en rad andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, lunchförmåner och mycket mer.

På Scanias inköp kommer du att arbeta i moderna kontorslandskap som erbjuder projektytor, tysta rum och en lounge där du kan njuta av en kopp kaffe med dina kollegor under ett möte eller en paus. Scania främjar också flexibilitet och arbete hemifrån när möjlighet finns.

För mer information kontakta gärna
Serkan Erdal, Head of Commodity Construction and Maintenance tel +46855352570

Vi ser verkligen fram emot din ansökan!
Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under hela ansökningstiden. Ansök senast 2024-02-01.

En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976)
151 87  SÖDERTÄLJE

Jobbnummer
8401926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: