Scania söker strategisk inköpare

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Uppskattar du att jobba i en global dynamisk miljö? Vill du lära dig nya saker och göra skillnad?

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje och Scania General Purchasing ansvar för globalt inköp av indirekt material till Scanias samtliga anläggningar, ofta i samarbete med övriga brand inom Volkswagen gruppen.

Som strategisk inköpare på Scania ansvarar du för inköp av produkter eller tjänster enligt företagets behov till bästa möjliga kostnad, kvalitet, leverans och hållbarhet samtidigt som du tar hänsyn till den senaste tillgängliga tekniken.


Publiceringsdatum
2024-03-11

Arbetsuppgifter
En av våra inköpare går vidare till nya utmaningar inom Scania och vi söker därför en ny medarbetare till vår grupp och till segmentet Facility Management.

Då Scania ständigt arbetar för att utmana nuläget och med ledorden ständiga förbättringar i fokus så vill vi titta på vår nuvarande struktur inom Facility Management. Det ger dig som ansvarig inköpare i den här rollen möjlighet att med både frihet och ansvar utveckla och utmana befintlig struktur samt delta och bidra i utformningen av den framtida strukturen för segmentet.

Du kommer som ansvarig inköpare, tillsammans med erfarna kollegor och andra interna intressenter säkerställa rätt kommersiella och operationella förutsättningar för att tillgodose Scanias behov, både idag och i framtiden.

Dina huvuduppgift som inköpare på Scania Indirect and Commercial Operations Procurement är att;

• Driva, samordna och implementera strategiska inköpsaktiviteter inom ditt ansvarsområde för att hantera kraven, säkra konkurrenskraft och leverans.

• Utreda och utveckla förbättringsaktiviteter för att förbättra leveransen, öka konkurrenskraften och effektivisera förvaltningen av området

• Aktivt utveckla befintliga och framtida leverantörer i linje med Scanias höga krav.

Placeringen är i Södertälje med möjlighet att kunna arbeta hemifrån vissa dagar i veckan.


Kvalifikationer
Du har ett starkt kommersiellt driv och ett strategiskt tankesätt.

Vi letar efter en kandidat som har en kandidatexamen / magisterexamen och minst tre års relevant arbetslivserfarenhet.

Du är professionell, strukturerad och flexibel samt tar gärna egna initiativ för att uppnå önskat resultat. Du kommer att arbeta med många kontakter på olika nivåer, så god förhandlings-, kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande.

Du är välorganiserad och analytisk, har ett högt tempo och kan skapa strategiska, omfattande lösningar för att uppnå överenskomna mål. Vi söker dig som trivs med varierande arbetsuppgifter, vågar utmana nuvarande arbetssätt och arbetar både självständigt och i team.

Eftersom du kommer att kommunicera med internationella och lokala leverantörer, samt kollegor runt om i världen, måste du vara flytande i både svenska och engelska.
Tidigare erfarenhet av Integrated Facility Management är meriterande


Din grupp
Vi är idag ett team på åtta personer med olika bakgrund, ålder och utbildningar.
För att passa in så är du bekväm med att ta plats, göra din åsikt hörd, våga ifrågasätta arbetssätt och metoder, dela tankar och idéer men även vara open-minded för nya.

Scania erbjuder
Scanias kultur kännetecknas av öppenhet, mångfald och respekt för individen. För rätt person som tar eget ansvar för sin utveckling erbjuder Scania många möjligheter till en spännande karriär, i Sverige eller utomlands, specialist eller som ledare - du väljer.

Som anställd har du även tillgång till våra egna pendlarbussar som tar dig till och från Cityterminalen i Stockholm eller Liljeholmen direkt till vår anläggning i Södertälje varje dag. Vi har även en rad andra förmåner som exempelvis personalbil till en förmånlig kostnad, resultatbonus, lunchförmåner och mycket mer.

På Scanias inköp kommer du att arbeta i moderna kontorslandskap som erbjuder projektytor, tysta rum och en lounge där du kan njuta av en kopp kaffe med dina kollegor under ett möte eller en paus. Scania främjar också flexibilitet och arbete hemifrån när möjlighet finns.

För mer information kontakta gärna
Serkan Erdal, Head of Commodity Construction and Maintenance tel +46855352570

Vi ser verkligen fram emot din ansökan!
Din ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under hela ansökningstiden. Ansök senast 2024-03-24.

En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Scania CV AB (org.nr 556084-0976)
151 87  SÖDERTÄLJE

Jobbnummer
8530342

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: