Salesforce Sales System Support till Coca-Cola!

Coca-Cola Europacific Partners Sverige AB / Datajobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena, Boxholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Coca-Cola Europacific Partners Sverige AB i Haninge, Trollhättan, Växjö, Göteborg, Kalmar eller i hela Sverige

Vill du arbeta med att stötta Coca-Colas säljkår? Vi rekryterar nu till ett vikariat inom Säljstöd!

Vi letar just nu efter en nyfiken och serviceminded kollega till vår Säljstödsavdelning. I rollen Säljstöd/Sales System Support arbetar du proaktivt för att förbättra rutiner, verktyg och processer för att optimera och underlätta arbetet för våra användare inom Fältsälj! Du levererar även förstklassig support via telefon och på mail på inkommande frågor rörande de verktyg säljkåren använder i sitt dagliga arbete.

Om rollen
Som vår nya medarbetare på Säljstödkommer du tillhöra teamet Sales System Support. Säljstöd jobbar aktivt för att underlätta arbetet för våra säljare och övriga funktioner inom Sales operations. Rollen bidrar till stöttning i att implementera strategiska initiativ likväl lokala lösningar. Det dagliga arbetet är varierande och består till stor del av operativa uppgifter i system, uppföljning, rapportering samt arbete med inkommande samtal och mail för att stötta och hjälpa våra användare i våra olika system. Det innebär att du tar ägandeskap för våra användares ärenden och ser till att lösa alla situationer på bästa sätt, tillsammans med ett gäng skickliga problemlösare i teamet. Våra kollegor ska alltid få ett trevligt, proffsigt bemötande och snabb service.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen kommer vara att agera som den främsta kontakten för att hjälpa och guida vår användare framförallt via telefon och mail, med inkommande ärenden relaterade till säljverktyg och system. Du jobbar med att administrera och uppdatera användare, samt underhållning och kravställning på säljrelaterade verktyg och system. Du tar ägandeskap för rapportering och uppföljning på de områden du stöttar. Som en naturlig del i ditt operativa arbete är även du delaktig i att jobba med förbättringar av processer och rutiner, där du koordinerar och samarbetar med dina kollegor inom och utanför teamet för att arbeta framåt.
Tjänsten är ett vikariat på 1,5 år, med start efter överenskommelse. Tjänsten är placerad på vårt moderna och nyrenoverade huvudkontor i Jordbro, söder om Stockholm.

Vi att lyckas i rollen tror vi att du har:
Gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning är meriterande
Erfarenhet från att jobba med kundservice eller i en supportfunktion
God kunskap i Excel (VLOOKUP, formler och formatering)
Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska
Erfarenhet från Salesforce
Erfarenhet av RedOne, PureCloud, Dataloader samt andra CRM-system är meriterande
Tidigare erfarenhet av försäljningsprocesser, fältförsäljning och/eller FMCG-branschen är meriterande

Vi tror att du har ett stort engagemang, är nyfiken och alltid gör ditt bästa för att hjälpa människor. Servicetänket finns i ditt DNA och det kommer helt naturligt för dig, där du även har förmåga att arbeta på ett strukturerat arbetssätt. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är tydlig i din kommunikation. Vidare tror vi att du har en god analytisk förmåga, är nyfiken och tycker om att lära dig nytt och kontinuerligt utvecklas.
Vi värdesätter en varierad personalstyrka och välkomnar därför dig att söka oavsett kön, ålder eller etnisk bakgrund.

Låter det intressant?
Då rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar och CV via mail med anledning av GDPR. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Hellen Song hsong@ccep.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vad du blir en del av
Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) är ett ledande konsumentvaruföretag och världens största oberoende buteljeringsföretag av Coca-Cola. Med ett team på 33 200 personer som servar kunder i 29 länder tillverkar, säljer och distribuerar vi världens mest älskade dryckesvarumärken.

I Sverige har vi cirka 750 fantastiska medarbetare och huvudkontor i Jordbro, söder om Stockholm. Här tillverkas, distribueras och säljs Coca-Cola Companys drycker, inklusive Coca-Cola, Fanta, Sprite, bonaqua och MER. Vi är ett innovativt och dynamiskt företag med stort fokus på hållbarhet i alla led. Vi brukar säga, " You may join for the brand but stay for the people", och det stämmer verkligen! Hos oss får du möjlighet att växa i en snabb och innovativ bransch tillsammans med våra anställda, kunder och konsumenter. Du får mycket eget ansvar från första dagen och du får möjlighet att verkligen göra skillnad. Vårt recept på framgång är att vi är passionerade, hårt arbetande och engagerade i våra produkter, våra kunder och varandra. CCEP är en plats där människor kan växa, vara glada och må bra på en trygg, öppen och inkluderande arbetsplats.

Om du vill du veta mer om människorna bakom våra drycker och dina framtida kollegor hos oss hittar du våra stories på https://www.coca-cola.se/100voices.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Coca-Cola Europacific Partners Sverige AB (org.nr 556471-8301), https://www.ccep.jobs/sv
Dryckesvägen 2C (visa karta)
136 87  HANINGE

Jobbnummer
8409356

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Coca-Cola Europacific Partners Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Coca-Cola Europacific Partners Sverige AB: