Registrator/sambandsoperatör

Säkerhetspolisen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm, Solna, Linköping eller i hela Sverige

Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som de ser ut att vara vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och bidrar till Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
Som registrator/sambandsoperatör på Säkerhetspolisen arbetar du med registrering och fördelning av handlingar i myndighetens ärendehanteringssystem samt hantering av information i kryptosystem. Det innebär att du tar emot, registrerar och för vidare inkommande information från myndighetens samarbetspartners och andra kontakter. Du hanterar dagligen ett antal tekniska system och ansvarar för att göra en första bedömning och prioritering av inkommande information. I uppdraget ingår också expediering i ärendehanteringssystemet av handlingar som upprättats av andra funktioner på myndigheten.
Du är en viktig del i både det administrativa och operativa informationsflödet hos Säkerhetspolisen och du har många kontaktytor, både internt och externt. Du har regelbunden kontakt med samverkande svenska myndigheter, samarbetspartners och andra verksamheter inom myndigheten och det är dig som chefer och medarbetare vänder sig till med frågor som rör hantering av handlingar och kommunikation.
Som registrator/sambandsoperatör ingår du i ett team med engagerade kollegor som arbetar tätt tillsammans vilket underlättas av er placering i kontorslandskap.
Din placering är på huvudkontoret i Solna och i den här tjänsten utförs arbetet på plats vilket innebär att du inte kan arbeta på distans. Resor inom och utanför Sverige kan förekomma.
I det fall verksamheten kräver kan det bli aktuellt att hjälpa till med andra uppgifter på enheten.
Arbetet innebär periodvis hög arbetsbelastning och utförs ibland utanför vanliga kontorstider. Beredskap förekommer på kvällar, nätter, helger och storhelger.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Svenskt medborgarskap
Slutförd gymnasieutbildning med godkända resultat
Minst två års sammanhängande relevant arbetslivserfarenhet på heltid under de senaste fyra åren
Hög IT-mognad, vana att arbeta i en tekniktät miljö
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning
Erfarenhet av arbete inom signalskydd eller arbete på kryptoexpedition
Erfarenhet av arbete i digitalt ärendehanteringssystem
Utbildning inom arkivvetenskap, registratorsutbildning eller annan utbildning med fokus på hantering av allmän handling
Utbildning inom eller arbete med förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess
Språkkunskaper utöver svenska och engelska

Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är en positiv och engagerad lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra. Du är en lösningsorienterad person som med prestigelös inställning tar dig an uppdrag och trivs i en administrativ och serviceinriktad roll. Du är ansvarstagande och vill arbeta i en tekniktät miljö.
Som person är du strukturerad, noggrann och effektiv. Du har lätt för att skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Att vara flexibel och växla i tempo faller sig naturligt för dig, du kan prioritera och anpassa dig till ändrade förutsättningar när situationen kräver det. Du har en helhetssyn i ditt arbete där du fokuserar på verksamhetens gemensamma mål före individuella prestationer.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet- och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.
Anställningsvillkor och förmåner
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Läs mer på vår hemsida.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 71 71 eller 010-568 73 40. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2024-03-13
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kommer ske löpande.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (visa karta)
171 69  SOLNA

Jobbnummer
8486436

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säkerhetspolisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säkerhetspolisen: