Redovisningsansvarig

Sollentuna Kommun / Redovisningsekonomjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Vi söker en engagerad och strukturerad utvecklingsdriven redovisningsansvarig till SKAB, Sollentuna kommuns fastighetsbolag för verksamhetslokaler.

Sollentuna Kommunfastigheter AB (SKAB) är ett bolag i Sollentuna kommunkoncern. Vi förvaltar och utvecklar kommunens fastigheter till exempel skolor och äldreboenden samt kulturfastigheter såsom Edsbergs slott, torp och lantbruk. Hos oss arbetar idag cirka 30 personer på 4 olika avdelningar och tillsammans skapar vi trygga och inspirerande miljöer för Sollentunas äldre, barn och unga.

Vi är Sollentuna kommuns yngsta bolag och har fortsatt fokus på att utveckla vår organisation och verksamhet för att kunna tillgodose våra ägare och hyresgäster med största möjliga nytta genom effektiva och verksamhetsstöttande lokaler.

Publiceringsdatum
2023-09-21

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsansvarig hos oss har du ansvaret för bolagets ekonomiska redovisning och rapportering. Din roll är central i vår verksamhet och vi vill att du ska bistå och vara stöd i våra processer. Tjänsten innebär bland annat att följa upp resultat, genomföra ekonomiska analyser och riskanalyser samt att arbeta med bolagets internkontroll. Du kommer också att fungera som den primära kontaktpersonen för bolagets revisorer och genomföra skatteberäkningar och delta i likviditetsplanering.

Konkreta exempel på arbetsuppgifter som ingår:

- Upprätta och kvalitetssäkra tertial och årsbokslut
- Upprätta och ansvara för årsredovisning enligt K3
- Utföra inkomst- och skattedeklarationer
- Förvalta och utveckla vårt ekonomisystem

Hos oss är det viktigt att alla bidrar till bolagets utveckling och vi vill att du bidrar med ditt engagemang och perspektiv på våra frågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter där du arbetat med helheten inom redovisning, du behöver god svenska i tal och skrift. Det är meriterande att ha arbetat med årsbokslut för ett fastighetsbolag inklusive skatteberäkningen som krävs för detta.

I denna roll behöver du arbeta strutkuterat med stor förmåga till samarbete. Utöver det behöver du se saker i ett större perspektiv samt se möjligheterna i förändringar.

Vi erbjuder
Du får stora chanser att vara med att bygga upp ett ungt företag i Sollentuna kommunkoncern och får chansen att fortsätta utvecklingsarbetet inom ekonomifunktionen.

Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort eget ansvar. Inom Sollentuna Kommunfastigheter råder en nybyggaranda där positiv stämning, god samverkan och professionellt utbyte sker mellan arbetskamraterna.

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Övrig information
Löpande urval och inledande intervjuer kommer att ske under ansökningsperioden. I denna rekrytering kommer vi att göra bakgrundskontroll på slutkandidat.

Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/393".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)

Kontakt
Daniel Eriksson
08-57921619

Jobbnummer
8129939

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: