Publikarbetare Barn och Unga till Dramaten

Kungliga Dramatiska Teatern AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Dramatiska Teatern AB i Stockholm, Upplands Väsby, Nacka eller i hela Sverige

Dramaten söker dig som vill vara med och utveckla scenkonst för Barn och Unga och arbeta med angelägen kommunikation som engagerar och skapar nyfikenhet för teaterns föreställningar. Du har gedigen erfarenhet av scenkonst för barn och unga och god insikt i skolans strukturer.
Om rollen
Publikarbetaren är en nyckelfunktion i relationen mellan Dramaten och skolan med en nära relation till produktionerna. Du deltar i arbetet kring repertoar utifrån ett publikperspektiv men arbetar också med kommunikation och försäljning. Du är en del av Kommunikationsavdelningen på Dramaten men arbetar mycket nära producent och konstnärlig ledare på Unga Dramaten. Unga Dramatens uppdrag är att möta en diversifierad publik i åldern 3-16 år, primärt genom skolan.
Exempel på arbetsuppgifter:
Delta i Unga Dramatens repertoarråd och i diskussioner kring repertoarval och målgrupp.
Strategiskt arbete och uppföljning av Dramatens verksamhet i relation till skolan som organisation.
Leda lärarkvällar och andra aktiviteter kopplat mot barn och unga samt utveckla kringarrangemang som till exempel rundvandringar.
Medverka i framtagandet av lärarmaterial.
Tillsammans med grupp-och skolbokare genomföra uppsökande försäljningsarbete och vårda relationer och samarbeten kopplat till skolor, grupper och skolombud.
Ansvara för kommunikations- och aktivitetsplaner för Unga Dramatens produktioner samt leverera underlag (text, bildidéer etc.) till Dramatens in house-byrå.
Ansvara för genomförande, dokumentation och uppföljning av prov- och referenspublik för Unga Dramaten.
Vem vi söker
Vi tror att du har ett genuint intresse för scenkonstens betydelse för barn och ungas utveckling. Du bör ha tidigare erfarenhet av ett liknande arbete, kunskap om läroplanen och erfarenhet av skolans värld och förutsättningar. Du ska ha dokumenterad utbildning inom kommunikation och marknadsföring. Som person är du glad, lösningsorienterad, service- och resultatinriktad. Du behöver vara självgående och strukturerad i ditt arbete. Det är meriterande om du har kunskap om biljett- och CRM-system.
Arbetsförutsättning
Dramaten erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsmiljö där vi på olika sätt arbetar för att skapa goda förutsättningar för dramatisk teater. Hög kompetens inom relevanta områden och mångfald på arbetsplatsen ser vi som en självklarhet. Dramaten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt mångfald tillför verksamheten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse.
Dramaten är medlem i arbetsgivarorganisationen Svensk Scenkonst och har kollektivavtal med Scen & Film, DIK och Musikerförbundet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är den 24 april 2022.
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta gärna Åsa Peterson, tf Kommunikationschef, asa.peterson@dramaten.seeller Lisen Andersson, producent för Unga Dramaten lisen.andersson@dramaten.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Publiceringsdatum
2022-04-07

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungliga Dramatiska Teatern AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143716".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungliga Dramatiska Teatern AB (org.nr 556190-4201)

Kontakt
Tsione Thybäck
tsione.thyback@dramaten.se
0703726104

Jobbnummer
6519859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Dramatiska Teatern AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Dramatiska Teatern AB: