Polismyndigheten söker en Specialist/Projektledare inom inköp oc

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet.
Myndigheten består av ca 29 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Inköpsenheten har process- och funktionsansvar för inköp av varor och tjänster samt ansvar för att driva rättsliga tvister och processer avseende inköpsverksamhet, exklusive IT-området. Inköpsenhetens uppdrag är att förse Polisen med rätt varor och tjänster i rätt tid - strategiskt, affärsmässigt och effektivt.
Inköpsenheten består av tre sektioner: upphandling, inköpsstyrning och inköpssamordning. Därtill finns två grupper vars chefer direktrapporterar till enhetschef och som ingår i ledningsgruppen, juridik respektive styrning och utveckling.

Publiceringsdatum
2016-08-26

Arbetsuppgifter
Sektionen för inköpssamordning söker nu en specialist inom materialförsörjning med placering på Kungsholmen i Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
• Vara drivande samt ta ett projektledaransvar för hur Polisens materialförsörjning ska se ut i framtiden
• Analysera och komma med förslag till Polisens lagerlogistik samt behov av ev. stödsystem
• Ansvara för Polisens materialförsörjning i form av planmässig anskaffning, lagerstyrning, distribution och avveckling samt administration kring polisiär utrustning
• Utnyttja potentialen till effektivisering och optimering av hela logistikprocessen
• Utveckla och sprida processer och rutiner för materialförsörjning
• Vara kravställare för systemstöd kopplat till materialförsörjningsprocessen
• Ansvara för ekonomisk redovisning och uppföljning av Polisens materiallager

Målsättningen är att säkra att verksamhetens behov av varor och tjänster tillmötesgås med rätt kvalitet och totalekonomi. Lagerverksamheten skall kännetecknas av noggrannhet och hög kvalité. Arbetet kommer att bedrivas i ett högt tempo med många parallella arbetsuppgifter och krav på hög samverkan.

Anställningen är tillsvidare med eventuell inledande provanställning. Flextid tillämpas.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande yrkesinriktad utbildning och dessutom har arbetat operativt med lagerverksamhet samt har minst tre års arbetslivserfarenhet av lagerstyrning på en kvalificerad nivå. Vi ser även att du ska ha dokumenterad tidigare erfarenhet av att driva och leda projekt/uppdrag som syftar till att utveckla logistikprocesser.

MERITERANDE
Det är meriterande om du dessutom har:
• Erfarenhet av styrning i en centraliserad verksamhet
• Erfarenhet av uppföljningsarbete
• Erfarenhet av inköpsarbete och leverantörshantering
• Utbildning i eller erfarenhet av i affärssystemet Agresso
• Erfarenhet av utbildande/informerande verksamhet
• Kunskap om Lagen om offentlig upphandling

Du är en van användare av Officepaketet företrädesvis Word och Excel, samt kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt, en utvecklad analytisk förmåga och förmåga att driva kvalitets- och utvecklingsarbetet utifrån ett helhetsperspektiv, där utgångspunkten är att skapa nytta och mervärde för Polisen. Du har god förmåga att ta eget ansvar utifrån uppsatta mål, men även vana av att driva och samarbeta i team.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och förmågor.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.
Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-16
Ange följande referens när du ansöker: C8120/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anneli Lorentsson Carlviken, Gruppchef 010-563 95 64

Facklig kontakt
Kent Svärd, SACO 010-563 42 11
Kent Söderlund, ST 072-221 27 50
Karna Tillheden, SEKO 073-249 04 22

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3013810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: