Pensionshandläggare - Luleå

Pensionsmyndigheten Luleå / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten Luleå i Luleå

Pensionshandläggare Luleå dnr PSL 2014-41

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför nästan 1,4 miljoner fondbyten och skickar ut 6,7 miljoner orange kuvert. Vi är drygt 1 000 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensionen enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.

Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. Avdelningen ansvarar bl.a. för administrationen av inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd, efterlevandepension. I avdelningens uppdrag ingår även styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten bedrivs processorienterat på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.

På kontoret i Luleå handlägger vi efterlevandepension och ärendemottagning.
Vi söker pensionshandläggare för tillsvidareanställning, men även tidsbegränsad anställning. Vi ber dig ange i din ansökan om du söker i första hand tillsvidareanställning, tidsbegränsad eller om båda är intressanta för dig.

Publiceringsdatum
2014-04-02

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare inom ärendemottagningen tar du emot elektronisk post och identifierar handlingar och vilka personer och förmåner handlingarna hör till. Du tar även emot handlingar från utländska myndigheter. Du handlägger även vissa efterlevandepensionsärenden.

Som handläggare inom efterlevandepension utreder och beslutar du i efterlevandepensionsärenden enligt gällande regler och processer. Arbetet innebär många kontakter med våra kunder såväl skriftligt som per telefon samt kontakter med svenska och utländska myndigheter.

Vi ställer höga krav på snabbhet och rättssäker tillämpning

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

Det är meriterande om du har:
Några års erfarenhet från handläggning inom en myndighet, försäkringsbolag eller likartad organisation.
Några års erfarenhet från kundkontakter per telefon.

Dina egenskaper
Du är serviceinriktad, noggrann och självgående. Du tycker om att arbeta i grupp och har lätt för att samarbeta och dela med dig av dina erfarenheter. Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt.
Det är meriterande om du behärskar andra språk än svenska och engelska. Självklart har du en god datorvana. Du är en god lagspelare och tycker om att arbeta i grupp. Vidare är du strukturerad, prestigelös och van vid ett högt tempo.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tillträde enligt överenskommelse.

För mer information
För mer information om tjänsten kontakta Britt Rasmussen tel. 010-454 3696, Ulla Kummu tel. 010-454 3690.
Fackliga representanter är Johanna Odhe, Saco-S, 010-454 31 35 och Luis Alberto Benitez ST, 010-454 3301.
Välkommen med din ansökan!

Din ansökan vill vi ha senast den 2014-04-15

Ange diarienummer PSL 2014-41 i din ansökan.

Sista ansökningsdag
2014-04-15

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-15
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2014-41

Företag
Pensionsmyndigheten Luleå

Adress
Pensionsmyndigheten Luleå
Box 855
97126 Luleå

Kontorsadress
Hummergatan 3
973 34 Luleå

Jobbnummer
1828435

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten Luleå

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten Luleå: