Nämndsekreterare

Burlövs kommun, Kansli / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Burlöv
2013-09-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare" (publicerad 2017-07-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Burlöv, Lomma, Malmö, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Kansli i Burlöv

I Sveriges till ytan näst minsta kommun Burlöv finns en positiv närhet, både mellan människor och till service, kultur och kommunikationer. Den lilla kommunens fördelar skapar ett bra boende, arbete och företagande.

Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens organ för den strategiska och övergripande nivån för utveckling av kommunen. Dessutom har förvaltningen en servicefunktion åt den politiska ledningen och kommunens övriga intressenter.

Burlövs kommun planerar för ett kommungemensamt kansli med placering på kommunledningskontoret. Kansliet ska ansvara för administrationen runt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnder och utskott samt ge stöd och service till tjänstemannaorganisationen i juridiska och administrativa frågor.

Publiceringsdatum
2013-09-06

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvarar du för en korrekt och tidseffektiv berednings- och ärendehanteringsprocess mellan förvaltning och nämnd. Arbetet omfattar bland annat sekreterarskap i nämnd och utskott. Du ska vara ett juridiskt och administrativt stöd, samt bistå med stöd och utbildning i frågor som gäller administrativa rutiner, arkivering och dokumenthantering. Visst utredningsarbete kan bli aktuellt. Du kommer att upprätta och handlägga yttranden, svara på remisser och författa skrivelser av juridisk karaktär. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån nämndsekreterarens kompetens och förvaltningens behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning eller juridik. Goda kunskaper i skoljuridik eller socialrätt är meriterande.

Du bör ha arbetat med liknande arbetsuppgifter några år. Du är en skicklig användare av Officepaketet och intresserad av de arbetsformer som ny teknik kan erbjuda. Du talar och skriver utmärkt svenska.

Du är lösningsfokuserad, noggrann och strukturerad, kan arbeta självständigt och skapar goda relationer. Du har lätt för att lära och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du håller tidplaner och ser det som självklart att alltid leverera högsta kvalitet. Du tar stort eget ansvar för ditt arbetsområde och håller en hög servicenivå.

För att trivas hos oss behöver du vara positiv, nyfiken och inspireras av att många saker händer samtidigt. Tjänsten kräver stresstålighet, ett intresse för detaljer och stor integritet. Bredden på uppgifter är stor och du måste ha anpassningsförmåga och en positiv syn på att hjälpa till där det behövs.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-15
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A348632
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Charlotta Wemme Dehlin 040-43 93 87

Facklig kontakt
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel 040-43 90 00

Företag
Burlövs kommun, Kansli

Adress
Burlövs kommun, Kansli
Box 53
23221 Arlöv

Jobbnummer
1646521

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Burlövs kommun, Kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Burlövs kommun, Kansli: