Nämndsekreterare

Burlövs kommun, Kansli / Administratörsjobb / Burlöv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Burlöv, Lomma, Malmö, Staffanstorp, Lund eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Kansli i Burlöv

Burlövs kommun
Den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.

I Burlövs kommun arbetar vi alla utifrån en värdegrund där vi ger ett gott bemötande till varandra och de personer som vi möter i vårt arbete. Vi möter varandra på ett likvärdigt sätt som präglas av respekt, vänlighet och förståelse för varandras olikheter. Vi ger en god service till våra medborgare på ett professionellt sätt, där dialogen lägger grunden till förbättringar i våra verksamheter och vårt arbete.

Vårt uppdrag är att ge service till kommunens invånare och göra det med hög kvalitet.

Kansliavdelningen biträder den politiska organisationen och ansvarar bl.a. för diarieföring, ärendeberedning och sammanträdesrutiner för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnder och utskott. Avdelningen ansvarar också för service och stöd i juridiska och administrativa frågor till förvaltningarna och ledningsgruppen.


Publiceringsdatum
2017-07-04

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare är du placerad på kommunledningskontorets kansliavdelning. Tjänsten är i dagsläget huvudsakligen inriktad mot samhällsbyggnadsförvaltningens arbetsområden.

Nämndsekreteraren ansvarar för att planera, bevaka och ta fram underlag till nämnder och utskott, kvalitetssäkra ärendeprocess samt granska tjänsteskrivelser och beslut. Du ska självständigt upprätta och handlägga yttranden och svara på remisser, författa skrivelser samt ansvara för uppföljning av kommunens styrdokument.

Du ska delta som sekreterare i sammanträden med nämnd och utskott.

Du ska ge stöd och utbildning i frågor som gäller ärende- och dokumenthantering och delta i utvecklingen av kansliavdelningens rutiner.

Vidare kommer andra kvalificerade handläggaruppgifter att tillkomma utifrån förvaltningarnas behov och nämndsekreterarens kompetensområden.



Kvalifikationer
Formella kvalifikationer
• universitetsutbildning inom juridik, statsvetenskap eller motsvarande
• god kännedom avseende lagstiftning kopplad till offentlig verksamhet
• erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet

Personliga egenskaper
• förmåga att skapa respekt och förtroende i din yrkesroll
• god stilistisk och pedagogisk förmåga
• prestigelöshet
• uppdragsfokus
• förmåga till initiativtagande och ett självgående arbetssätt
• hög servicenivå

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-06
Ange följande referens när du ansöker: A700744
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotta Wemme Dehlin 040-625 63 87

Företag
Burlövs kommun, Kansli

Adress
Burlövs kommun, Kansli
Box 53
23221 Arlöv

Kontorsadress
Kärleksgatan 6 23221 Arlöv

Jobbnummer
3590328

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Burlövs kommun, Kansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Burlövs kommun, Kansli: